Onko mitään fiksua keinoa saada word-dokumentin sisältö html-sivulle täsmälleen samanlaisena kuin se on dokumentissa? Copy-paste ei tuota haluttua lopputulosta( en tosin odottanut että olisi tuottanutkaan, hätätapauksessa olen käyttänyt Wordin "Save for web"-toimintoa, mutta siinäkin tekstin asettelu muuttuu yleensä täysin sillisalaatiksi.
HTML:lle samankaltaisena saaminen voi olla hiukka vaikeaa. Ehkä "parasta" automatisoitua jälkeä kuitenkin tuottaa itse word. Ainakin mitä itse on tullut testattua muutamissa hälläväliä raporteissa, jotka on välttämättä html:ksi haluttu. Käsin viilaamalla ulkoasun voisi saadaa vastaamaan alkuperäistä, mutta liekö sitten vaivan väärti. Kelpaako PDF? PDF muodolla ainakin ulkoasu säilyisi haluttuna. Esim. PDFredirectillä voi tulostaa dokumenttinsa PDF:ksi ilmaiseksi. http://www.exp-systems.com/PDFreDirect/
Jos Sulla on esimerkiksi siellä word-dokumentissä kuvia ja vaikka niiden alla tekstejä, niin silloin ne kannattaa sijoittaa taulukkoon. Eli teet taulukon asettelet kaikki salaatit paikalleen ja lopuksi poistat taulukon reunaviivat näkyvistä. Nyt ne pysyy aika kivasti paikallaan.