Kirjoittaessani Word 97:lla, )käyttis XP-home) ihmettelin aluksi, miksi prossa kuumenee voimakkaasti kirjoitussession aikana. Avatessani prosessit/suorituskyky, ym. (ctrl+alt+del) totesin prossan käyttöasteen olevan näppäilyjen aikana 100 %. Hieman omituista!
Mulla on samankaltainen ongelma XP:ssä pelien ja videoiden suhteen. Aina kun alkaa pelaamaan jotain peliä niin suorituskyky nousee sataan prosenttiin. Kaikki päivitykset on haettu ja viruksia ei ole
Pelit ja videot todella kuormittavatkin prosessoria, siinä ei ole mitään kummallista. Mutta se, että Wordin näppäily nostattaa prossan lämpötilaa 8 ¤C, sitä en ymmärrä.
Voisit tietysti kertoa että mikä kone sulla on? Voihan tietysti olla että Word 97:ssa on joku bugi ettei se toimi XP:n kanssa normaalista.
Omasta kokemuksesta voin kertoa ettei ainakaan minulla Officen 97 professionalin mikään osa softa aiheuttanut XP:n kanssa tuollaista...itse asiassa Wordin/excelin ei pitäisi hetkauttaa juuri pätkän vertaa XP:tä jos vain muistia/tehoa tarpeeksi. Itselläni 384 MB RAM:a ja 850 cele. Eli pcmaten kuvaama ongelma lienee johtuvan jostain muusta kuin word/xp yhteensopivuudesta/sopimattomuudesta. Itselläni ei kyllä hajua että mistä, kummalliselta kuulostaa pcmaten ongelma.
AMD: prossa XP2000+, muistia 256 MB, Windows XP home. Prossan normaalilämpötila on 52 ¤C. 10 min kirjoittamisen jälkeen n. 60 C. Mikään muu softa ei tee samaa (paitsi tietenkin videon mpeg-pakkaus, joka viekin täyden pros.tehon)
Epäilen että prosessorisi joutuu aika koville koska 256 MB keskusmuistia ei riitä mielestäni alkuunkaan XP:lle, koska XP vie jo itse sen verran muistia. Kuullostaa oudolta jos muut ohjelmat ei vaikuta paitsi Word. Onkos SP 1 asennettu XP:hen? Voit tietysti kokeilla esim. scannata jotain kuvaa/käsitellä jotain kuvaa (esim. photosop) ja kuunnella mp3 musiikkia samaan aikaan ja katsoa mitä tapahtuu. Tietysti Visual Studiolla (VB/C++) jonkun ohjelman debuggaus on kanssa hyvä testi koneen hitauden huomaamiseen.