1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

WLAN -ongelma nettipelien kanssa

Viestiketju WLAN ja lähiverkot -osiossa. Ketjun avasi soku 21.11.2006.

  1. soku

    soku Regular member

    Liittynyt:
    26.07.2003
    Viestejä:
    143
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tervehdys!

    Eli kyseessähän olisi aika mielenkiintoinen ongelma.

    Olen kytkenyt kaksi konetta langattomaan verkkoon, yhden pöytäkoneen ja yhden kannettavan. Kannettavalla kaikki toimii normaalisti (myös nettipelit), mutta jostain syystä tuolla pöytäkoneella en pysty pelaamaan mitään nettipeliä sen takia, kun se ei saa yhteyttä serveriin (tod. näk. ei pääse NATista läpi). Normaali netinkäyttö toimii aivan hyvin. Kannettavassa on sisäänrakenettu WLAN -sovitin ja pöytäkoneessa USB-sovitin.

    Olen kokeillut nettipeleinä Diablo 2:sta, Battlefield 2:sta sekä Battlefield 2142:sta.

    Pelaisin mieluummin tuolla pöytäkoneella nettipelejä sen suorituskyvyn vuoksi, mutta juuri nyt se ei vaan onnistu. Laitteisto on siis seuraava:

    D-Link DI-524 (langaton reititin)
    D-Link AirPlus+ DWL-G122 (USB WLAN -sovitin)
    Kannettavan sisäänrakennettu WLAN -sovitin (tod.näk. Belkinin valmistama, käyttää Broadcomin ohjelmistoa)

    Olen kokeillut käyttää tuota USB -sovitinta tällä läppärillä myös ja se toimii täysin moitteetta, eli saan yhteyden pelipalvelimiin. Olen myös kokeillut "demilitarisoida" tuon pöytäkoneen reitittimestä käsin, mutta siitä ei ole mitään apua, sama ongelma Tuntuis nyt vaan et jostain syystä ton pöytäkoneen wintoosa ei vaan päästä läpi niitä pelejä. Palomuurisoftana siis Kerio ja kaikki oikeudet on peleille annettu.

    Olen myös pakottanut wintoosan käyttämään tuota D-linkin omaa WLAN -ohjelmaa mutta ongelma pysyy samana.

    Mitään ideoita mikä tässä voi mättää?
     
  2.  
  3. rillix

    rillix Regular member

    Liittynyt:
    24.08.2006
    Viestejä:
    579
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  4. soku

    soku Regular member

    Liittynyt:
    26.07.2003
    Viestejä:
    143
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kokeiltu on nuo ohjeet läpi mut ei mitään eloa :/ Ongelma on myös se että tuohon D-Linkiin ei saa tarpeeks monta porttia auki (rajotettu määrä vain) niin esim. tuo Battlefield 2 ei sillä onnistu.

    Diablo 2:lla kokeilin noita portteja mut tällä pöytäkoneella se ei saa yhteyttä siltikään. Edelleen tuntuu enempi Windows -pohjaselta ongelmalta.

    Silti tuolla läppärillä peli kyllä toimii verkossa ilman että aukasee mitään porttia. Aika outoa.

    Aion myös vielä kokeilla laittaa kolmannen koneen langattomasti nettiin ja kokeilla sillä.

    Vinkit on silti tervetulleita.
     
    Viimeksi muokattu: 21.11.2006
  5. soku

    soku Regular member

    Liittynyt:
    26.07.2003
    Viestejä:
    143
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kokeilin nyt kolmattakin konetta tuolla samalla D-linkin usb-sovittimella ja sekin toimi kuin unelma. Jotain on nyt pahasti solmussa tossa mun toisessa pöytäkoneessa.

    Alkaa pikkuhiljaa tuntua siltä että tämä meni winukan uusiksasenteluun tämä ilta.

    Turhauttavaa kun ei vaan löydy syytä miks näin käy.
     
  6. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Palomuurin asetukset kannattaa katsoa, myös peerguardian voi aiheuttaa ongelmia.
    EDIT:
    Eli NAT ei vaikeuta pelaamista, ainoastaan palvelimen pitämistä.
     
    Viimeksi muokattu: 22.11.2006
  7. soku

    soku Regular member

    Liittynyt:
    26.07.2003
    Viestejä:
    143
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Loistavaa!

    Vika oliki tuossa PeerGuardianisa. Ei kyl tosiaan käyny mielessäkään.

    Kiitän.
     
  8. WhoopeR

    WhoopeR Member

    Liittynyt:
    19.10.2005
    Viestejä:
    98
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Oisin kyl ensimmäisenä veikannu tota D-linkkiä :D niissä tuppaa oleen noi konfiguroinnit niin kummallisia. ittellä pöytäkonees on kans langaton menee buffalon reitittimeen ja muut talon koneet käyttää tota linksysiä :)
     

Jaa tämä sivu