wlan:nin pätkimisestä...

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi jannuska 30.08.2005.

1. jannuska

jannuska Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    en tiedä laitoinko väärään paikkaan kysymykseni joten yritän sitä nyt tännekkin...Mikä voi olla ongelma? Minulla on asus wl330 ja koneessa edimax cardbus wireless lan (Realtek RTL8180 Wireless LAN) -kortti. Yhteys on toiminut jo puol vuotta kuin unelma ja nyt yhtäkkiä se on alkanut pätkiä sietämättömän paljon.Yhteyden kesto ilman pätkimistä vaihtelee, mutta välillä se saattaa olla n.15s välein ja välillä 10min välein.Netti toimii kaapelilla hyvin ja ongelma tuntuisikin olevan enemmän edimaxissa kuin asuksessa... Näyttäisi siltä että edimax resetoi/segoilee jotenkin hämmentävästi vähän väliä ja kaikki valot pimenee, kunnes se pian taas löytää uudestaan yhteyden/käynnistyy.Olen uusinut ajurit ja yrittänyt kaikki konstit mutta nyt ei vaan enään irtoo ideoita, osaako kukaan auttaa?Kiitos jo etukäteen!

2.  
  3. age007ti

age007ti Guest

usein käyttöjärjestelmän täysasennus puhtaalle levylle tehoaa.

4. jannuska

jannuska Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    oletko tosissas?

5. Ezzet

Ezzet Regular member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Tämä pitää kyllä paikkansa mikäli ajureiden poisto ja uudelleen asennus ei tuota tulosta. Kokemusta nimittäin on ja pari kertaa olen xp:n joutunut palauttamaan imagesta tuosta syystä.

6. jannuska

jannuska Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jos kovalevy on jaettu 2 osaan voinko asentaa xpn uudestaan niin ettei toisella osiolla olevat tiedot häviä?

7. pkaksp

pkaksp Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    53
    Pisteet:
    128
    Kyllä voit. Eli formatoi vain se käyttis osio.

8. Ezzet

Ezzet Regular member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Ohje http://support.microsoft.com/?kbid=313348

Ennen formatoimista ja uudelleen asentamista kannattaa muistella onko C:\ -asemalla jotain "tärkeää" kaikesta huolimatta ja ottaa se talteen. Esim. Explorerin suosikit-kansio tms.

9. jannuska

jannuska Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitos, täytynee kokeilla!

10. jokisam

jokisam Guest

ootko muistanu laittaa suojaukset wlan yhteyteen. ettei vaan naapurin kalle pölli sulta kaistaa ;)

11. jannuska

jannuska Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joo, kyllä mulla lukee kun kattoo verkkoyhteyksistä että suojattu verkkoyhteys.. Hassua kyllä näyttää siltä että ainakaan helsingissä tuo asia ei näytä vaivaavan monia - parhaimmillaan arkena yhteyden pätkiessä saattaa löytyä 3 suojaamatonta yhteyttä...

12. jannuska

jannuska Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    no niin, asensin xp yms. kaiken sälän uudestaan mutta sama ongelma jatkuu edelleen. Tästä voisi ehkä päätellä että minulla on vikaa toisessa laitteessa, eli asuksen ap ssa tai edimaxin kortissa...?Kuinka saisin selville kummassa ongelma piilee?Onko toiselle laitteista ominaista ruveta katkomaan yhteyttä iän/laitteen paskuuden vuoksi?

13. Jim~Bob

Jim~Bob Guest

Mulla loppu yhteyden pätkiminen kun vaihdoin suojauksen WPA:sta WEP+mac suodatus. Ei oo katkennu wlan kertaakaan sen jälkeen.

14. hemmus

hemmus Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla pätki Wlani samantyyppisesti, kun alkuperäinen puhelinpistokkeeseen laitettu häiriönsuoja oli rikki...

Sai ettiä vikaa jonnin verran (esim. noita ed. neuvoja noudattaen)
    Joskus voi olla pienestä kiinni....)

15. jannuska

jannuska Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Asia on selvinnyt, oli kuullemma toi asuksen ap rikki, on kuullemma yleistä. Viimeaikoina olenkin taas törmännyt uuteen ongelmaan: langaton netti toimii hyvin, mutta jos olen pitkään käyttämättä yhteyttä se lopettaa toimimasta. jos vaikka pelaan netissä jotain peliä esim. 30min ja kun lopetan ja haluaisin mennä mozillalla nettiin minun täytyy käynnistää tietokone uudelleen, jotta mozilla avaisi sivun. Eli yhteys toimii sen ohjelman kanssa mitä olen käyttänyt lähiaikoina mutta muut ohjelmat eivät suostu enään muodostamaan yhteyttä. Vika tuntuisi olevan ihan koneessa koska sama ongelma on parikertaa tullut esiin myös ihan kaapelinkanssa surffaillessa. Yritin painaa langattoman verkkokortin kohdalla korjaa-nappia ja tuli ilmoitus ettei onnistu koska dns välimuistin tyhjentäminen epäonnistui... Voi tätä riemua näiden koneiden kanssa. Kiitos jo etukäteen taas avusta!

Jaa tämä sivu