Wlan emolevyllä vai erillinen usb-dongeli?

Viestiketju Uutta tietokonetta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi jawa75 08.01.2008.

1. jawa75

jawa75 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Uus kone on tilauksessa mutta nyt tuli mieleen että wlan pitäis löytyä ja abit ip35-e emossa sitä ei ole. Onko järkevämpää ottaa sellainen emo missä wlan on valmiina vai erillinen usb-wlan-sovitin? Onko toimintavarmuudessa eroja, tms. Modeemina tällä hetkellä on telewell 510, onko usb-palikan merkillä väliä, laatueroja?

Muut tilauksessa olevat kamat, gigabyte 8800gt, e6750, 2*1gb transcend, samsung t166 500gb, samsung sh-s203d-dvd-asema.

lisäkysymys dvd-asemasta: Asema on sata-väyläinen ja emo sata2, käykö dvd-asema?

2.  
  3. k0jootti

k0jootti Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Itse olen käyttänyt usb-härpäkettä muutaman vuoden ja tämä on toiminut mainiosti. Tuon kun voi laittaa vaikka usb-jatkojohdon päähän jolloin sen saa korkeammalle -> parempi signaalin vahvuus. Lisäksi sitä voi tarvittaessa käyttää läppärissä ym.
    Muista ostaa sellainen jossa on toimivat Vista-ajurit. Tälle minun, SMC:n valmistamalle, laitteelle ei ole kunnon Vista-ajureita joten kaikenmaailman bugeja tuli kun Vistalla tuota kokeilin.
    Lisäksi kun seuraavan kerran päivität emoa, niin ei tarvitse taas maksaa siitä wlan-ominaisuudesta.
    Voisin sanoa että USB-palikat on paljon toimivampia ja kestävempiä kuin emon integroidut.
    Sata-asemat menee SATA2-paikkoihin, ne ovat taaksepäin yhteensopivia.

4. jawa75

jawa75 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kiitos vastauksesta. Juu nyt on kannettava integroidulla wlanilla modeemissa "kiinni" ja xbox360 piuhalla. Pöytäkoneesta tarkoitus tehdä "siirettävä" malli pyörillä varustetulle alustalle joten wlan auttaisi siirtelyssä huomattavasti :D
    Ajattelin samaa että usb-tikun pystyy siirtämään seuraavaan koneeseen, mutta tuo että usb-kamat on parempia kuin kiinteät oli uutta. täytyypä lisätä tikku tilauslistaan.

Jaa tämä sivu