Uus kone on tilauksessa mutta nyt tuli mieleen että wlan pitäis löytyä ja abit ip35-e emossa sitä ei ole. Onko järkevämpää ottaa sellainen emo missä wlan on valmiina vai erillinen usb-wlan-sovitin? Onko toimintavarmuudessa eroja, tms. Modeemina tällä hetkellä on telewell 510, onko usb-palikan merkillä väliä, laatueroja? Muut tilauksessa olevat kamat, gigabyte 8800gt, e6750, 2*1gb transcend, samsung t166 500gb, samsung sh-s203d-dvd-asema. lisäkysymys dvd-asemasta: Asema on sata-väyläinen ja emo sata2, käykö dvd-asema?
Itse olen käyttänyt usb-härpäkettä muutaman vuoden ja tämä on toiminut mainiosti. Tuon kun voi laittaa vaikka usb-jatkojohdon päähän jolloin sen saa korkeammalle -> parempi signaalin vahvuus. Lisäksi sitä voi tarvittaessa käyttää läppärissä ym. Muista ostaa sellainen jossa on toimivat Vista-ajurit. Tälle minun, SMC:n valmistamalle, laitteelle ei ole kunnon Vista-ajureita joten kaikenmaailman bugeja tuli kun Vistalla tuota kokeilin. Lisäksi kun seuraavan kerran päivität emoa, niin ei tarvitse taas maksaa siitä wlan-ominaisuudesta. Voisin sanoa että USB-palikat on paljon toimivampia ja kestävempiä kuin emon integroidut. Sata-asemat menee SATA2-paikkoihin, ne ovat taaksepäin yhteensopivia.
Kiitos vastauksesta. Juu nyt on kannettava integroidulla wlanilla modeemissa "kiinni" ja xbox360 piuhalla. Pöytäkoneesta tarkoitus tehdä "siirettävä" malli pyörillä varustetulle alustalle joten wlan auttaisi siirtelyssä huomattavasti Ajattelin samaa että usb-tikun pystyy siirtämään seuraavaan koneeseen, mutta tuo että usb-kamat on parempia kuin kiinteät oli uutta. täytyypä lisätä tikku tilauslistaan.