WinXP ei tunnista ulkoista kiintolevyä.

Viestiketju Ajuri- ja softaongelmat -osiossa. Ketjun avasi Lazuu 18.02.2007.

1. Lazuu

Lazuu Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiintolevy toimi alussa, mutta kun se valitti että usb 2.0 ei toimi, niin ei saa täyttä nopeutta joten yritin asentaa usb ajureita. Sen jälkeen Windows ilmoitti: Yksi USB-laitteista on vikatilassa eikä Windows tunnista sitä. Minulla on muuten samat ongelmat kuin tässä keskustelussa, mutta en saa toimimaan kiintolevyäni töpselin irroittamisella.

2.  
  3. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Toimivatko muut USB-laitteet? Laitehallinnassa keltaisia huutomerkkejä?

4. Lazuu

Lazuu Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kaikki muut USB-laitteet toimii ja ulkoinen kiintolevykin toimii muissa koneissa, eli vika on minun koneessa. Usb-ajurit tai joku muu on vialla. Pääasissa laitehallinassa on näkynyt vaan tuntematonlaite.

Viimeksi muokattu: 20.02.2007
  5. tsl

tsl Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mulla oli ulkoisen usb-kiintolevyn kanssa sama ongelma, windows ilmoitti tuntemattomasta laitteesta. Tein sitten silleen, että otin asemasta kaikki piuhat irti ( myös usb-piuhan) ja asemasta virrat poikki, ja sitten taas virta päälle ja kaikki piuhat kiinni, ja laitoin sen usb-piuhan vielä eri koneessa eri porttiin, niin sitten alkoi taas jostakin syystä asema löytymään.

6. Lazuu

Lazuu Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Nyt sain toimimaan laitten niin että Windows tunnistaa sen, mutta se ei näy Oma Tietokone:ssa.

7. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    käynnistä -> suorita -> diskmgmt.msc
    tuolla näkyy osiot?

8. Lazuu

Lazuu Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ei näy siellä osiot. :(
    Taas se valittaa että tuntematon laite. Laitteen tila kohdassa vaihtelee 5 sekunnin välein:
    Tälle laitteelle ei ole asennettu ohjaimia ja
    Laite ei ole yhdistettynä tietokoneeseen. (Koodi 45)
    Yhdistä laite.

9. Lazuu

Lazuu Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Otin radikaalit toimenpiteet käyttöön, ja asensin windowsin uudelleen ja nyt kyllä toimii. :]

10. Tou

Tou Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joo tota mulla on kans samaa ongelmaa. Tällänen ulkonen kovalevy, mikä on ennen toiminut ihan hyvin ei toimi nyt ollenkaa. Kun menen laitehallintaan sielä on keltainen huutomerkki laitteen päällä ja kun koitan poistaa laitteen ja asentaa sen uusiksi niin tulee tekstiä "ongelmia laite asennuksessa. Laite ei ehkä toimi oikein.". Olen koittanut tehdä kaikkeni saadakseni sen toimimaan, repiä johto seinästä laitteen ollessa päälle jne jne. Ainiin, jos kovalevyssä on virta päällä käynnistäessäni windowssia niin windowssin käynnistys vaan jumittuu kunnes sammutan virran laitteesta. Auttekkee joku minuu jos pystytte.

11. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Mitä virhekoodia/code tuo laitehallinta antaa tuolle kiintolevylle? Testattu toisessa koneessa?

Jaa tämä sivu