WinMX

Viestiketju Aloittelijoiden P2P-ongelmat -osiossa. Ketjun avasi enstot 10.12.2004.

  1. enstot

    enstot Member

    Liittynyt:
    30.11.2004
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hei kaikille.Olis kysymyksiä...WinMX lataa välillä 200 b/s ja kaikki menee silloin tietysti hyvin. Nyt esimerkiksi se lataa 5 leffaa ja nopeus on 12 b/s. Mistä moiset erot johtuvat? Mul on ADSL-liittymä ja käytän kakkosluokan nopeutta / dsl. Palomuuri on päällä ja siihen en uskalla koskea, tuskin tartteekaan? Kun etsin tiedoston mitä haluan ja aloitan latauksen niin mitä pitää tehdä että pääsen lataamaan samantien enkä joudu 133 in queue tilaan? Mistä tiedän monesko olen in queue latausjonossa? Vastapuoli haluaisi käynnistää minut muttei löydä minua jonosta vaikka olen kertonut käyttäjänimeni? Vaikeita asioita maallikolle...Jelpatkaa jos hermonne kestävät vastata mulle. Kiitoksia etukäteen!!
     
  2.  
  3. gerbiili

    gerbiili Active member

    Liittynyt:
    07.08.2004
    Viestejä:
    1,848
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    riippuu aina esim. kellonajasta noissa softissa, ja lataaminen tossa suoraan onnistuu vaihdoilla. ilmeisesti oot vaan niin kaukana jonossa että toinen ei näe siuta listalla. ja näät suoraan kun katsot tiedoston kohalla mikä siulla on jonossa että mones olet. Jos se heittää siulla punaseksi (Busy 133 in queue ) ni siun pitää laittaa siihen "enter remote queue " ni pääset jonoon. Jotain suomalaista tietoa winmx:stä on http://www.nollaohje.tk/
     
  4. enstot

    enstot Member

    Liittynyt:
    30.11.2004
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    ok.kiitoksia. mites sitten kun olen ottanut raksin pois asetusten kohdasta " rajoita sisääntulevien kaistaa " niin sitten tulee 231b/s sisään mutta kone lopettaa pyörimisen ja toiminnot lakkaa. pitääkö siinä kohdassa säilyttää raksi neliössä? paljonko pitää laittaa " tehoja " sisääntulevaan, että lataus sujuisi nopeasti ja ongelmitta?? ulosmenevässä on raksi ja 15000, onko se ok?
     
  5. Ulielsson

    Ulielsson Member

    Liittynyt:
    13.01.2005
    Viestejä:
    42
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Nopeudet olivat ilmeisesti yksikköä kB/s ?
    Palomuureista ei pitäisi olla haittaa, ellei kyseessä ole Windows XP:n oma muuri tai Zonealarm.
    Kaistan rajoittaminen riippuu hyvin pitkälti liittymän nopeudesta: esim. 1024/512 kbit/s adsl-liittymälle sopivat rajat ovat sisään ~100 kB/s ja ulos ~50 kB/s (arvot eivät ole välttämättä parhaat mahdolliset).
    Siitä voi muiden liittymätyyppien rajoittamisen interpoloida =oD.
    Jonon ohi pääsemisessä auttaa vaihto(trading) joka voi hoitua automaattisesti esim. MxMonitorilla, ohjeet siihen on nollaohjeessa.
     
  6. gerbiili

    gerbiili Active member

    Liittynyt:
    07.08.2004
    Viestejä:
    1,848
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Itteasiassa zonealarmilla ei ollut siinä mitään ongelmia, mutta synagatella ei saanut toimimaan millään...
     
  7. Ulielsson

    Ulielsson Member

    Liittynyt:
    13.01.2005
    Viestejä:
    42
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Hmm... toi zonealarm on ollu jo pitempään WinMx-käyttäjien murheenkryyni, mutta kyllä sygatella pitäs toimia, kunhan muistaa antaa winmx.exe:lle oikeudet nettiin.
     
  8. jusunakki

    jusunakki Regular member

    Liittynyt:
    10.12.2004
    Viestejä:
    1,254
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    En kyllä sanois että kaikki menee hyvin jos lataa 200 bittiä/s... =D
     

Jaa tämä sivu