1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

winellä windows ohjelmat verkkoon?

Viestiketju Linux -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi .W. 12.11.2004.

  1. .W.

    .W. Regular member

    Liittynyt:
    01.03.2004
    Viestejä:
    838
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ihan laiskuuttani kysyn täältä eka kun asia ei kovin akuutti ole. Elikkäs: Vaikka tuota IFI:n ohjelmaa, jolla digikuvia saa läheteltyä sinne IFI:lle koittaa ajaa winellä, niin ohjelma asentuu ja näyttäis toimivan muuten hyvin, mutta nettiin se ei ota yhteyttä. Sitten täällä töissä pirruuttani kokeilin yhtä ohjelmaa winellä niin ei sekään mene nettiin.

    Ei tarvitse isommin päätä asialla vaivata, mutta jos heti takataskusta löytyy joku ohje miten ton winen saa nettiin toimimaan, niin olen kyllä tyytyväinen. Google kertoo kaiken kumminkin Lontoon murteella, ja silloin joutuu ajattelemaan pykälän verran enemmän.
    Toi wine sinänsä on mulle aika outo, jos ei fake windowsin levyasemien määrittelyllä ja käyttis version säädöllä joku ole toiminu, niin en ole jaksanu tapella. Harvoin sitä kumminkaan mihinkään tarvitsee kun toi linukalla ohjelmien tarjonta on aika hyvä.

    Itseasiassa kotona winellä menee vain 'Civilization III' (väittävät winen sivuilla ettei se toimi, toimii loistavasti) ja 'DVD shrink'.
     
  2.  
  3. pecu

    pecu Guest

    Ihmetyttää nää "Linux" miehet, jos se windowssi on niin basga ja toisekseen miksi täysin eri sarjan käyttikseen täytyy edes yrittää tunkee billyn kamaa.

    Itse pidän kahta, josta linuksista en vielä ymmärrä mitään.........mutta palanen kerrallaan.

    En tällä periaatteella ""[bold]niin en ole jaksanu tapella[/bold]
     
  4. .W.

    .W. Regular member

    Liittynyt:
    01.03.2004
    Viestejä:
    838
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kas, kun kaikkia tarpeellista ei yksinkertaisesti ole Linuxille saatavilla (IFI:n kuvien siirto ohjelma ja täällä töissä yksi speciaalisovellus), jolloin pitäis bootata yhden tehtävän takia Windowsille. Mielellään niitä Winukan ohjlmia ei laittaiskaan koneeseen, ne kun ei tunnu "oikeilta ohjelmilta". Kaksi käyttistä siis mullakin töissä ja kotona, mutta siitä toisesta kovin haluaisin päästä eroon. Sitäpaitsi ei se Windowsin vika ole välttämättä windowsille tehdyt ohjelmat, ainakaan jos ne ei ole M$:n tekemiä. Niitä muutamia hyviä ohjelmia varten toi WINE(Wine Is Not Emulator)-projekti on alunperin käynnistetty. Aika hyvin se heittämälä toimiikin.


    Winukka ja Linukka mullakin on molemmissa koneissa. Winukka kotona lähinnä varmuuden vuoksi yhdellä 10G levyllä, ja täällä töissä tuon yhden speciaali sovelluksen takia. Prkl.. Pitää tutustua tuohon WINE:n säätöihin joskus kun kerkeää..

    Toi RTFM-asenne kuuluu 80-luvun rillipäisille pizzanaamaisille nörteille. Unohdetaan se jo. Nykyään on toimivia nettifoorumeita, joista voi kysellä, jos jollakin sattuisi olemaan heti takataskussa vastaus. Jos ei ole, niin ottaa sitten itse selvää, ja auttaa sitten muita kun joku muu kysyy tätä samaa. Tällä tavoin tieto lisääntyy, eikä vain vittuilla toisillemme!
     

Jaa tämä sivu