Elikkäs mitenkä käytännös se wine oikein toimii, että saan esimerkiks Dc:n toimii Linux Mandrake 9.2:sa. Jos vain joku vois vaikka rautalangasta vääntää! Olen saanut asennettua sen winen mutta sen käyttö on vielä vähän hakusessa. Kaikki neuvot ovat tervetulleita.
Hehee, itte oon ihan täys linux n00bi, mutta kokeilen silti auttaa Mää sain dc++:n toimiin winellä silleen, että menin siihen kansioon, jossa dc++.exe (tai joku semmonen) oli, ja sit klikkasin sitä, jolloin se kysy millä ohjelmalla se halutaan avata, sitten etin winen ja valitsin sen. Sit toimi (jotenkuten)
dc++:sta on olemassa linux source. Ja muitakin toki on, valknut ehkä parhaimpana mainittakoon... Noiden emulaattoreiden kautta dc:n kanssa voi tulla ongelmia kun lataa tiedostoja..
joo näinhän se varmaan on, mutta laitoin esim.DC++ joka kertakun yritän winellä tehdä jotain nii tulee tämmönen teksti /usr/bin/wine.bin-pthread: relocation error: /usr/bin/wine.bin-pthread: undefined symbol: wine_set_pe_load_area mitä meinaa, en varmaa osaa tehä jotain oikein! olen aloittelia näissä hommissa nii auttakaa! (Sen varmaa huomaa )
Toi DC++ on ihan surkee dc-clientti, esim. siinä ei voi ottaa samaa tiedostoa useammalta käyttäjältä samaan aikaan, toisin ku esim. DCGui-QT:ssä. Kannattaa kokeilla. Sen saa ATP:stä tai sitte vaikkapa tuolta: http://dcgui.berlios.de/index.php
Miksi siitä sorsasta ei sitten tehdä omaa .rpm -pakettia Linuxisteille? Kun OpenSourcehan tuo DC++ on.
Eiejeijeijei!!!! Ei rpm-paketteja. Ei. Ei vieläkään. EI! Mielummin .deb-paketti ja jotain muuta (en tiedä emerge-systeemin pakettien päätteitä)