Windowsin virhesanomat

Viestiketju Ajuri- ja softaongelmat -osiossa. Ketjun avasi hezzz 20.07.2005.

1. hezzz

hezzz Guest

Tietäiskö kukaan että mikä mahdollisesti windowsia vaivaa kun se heittää aina virhesanoman (ja kysyy että lähetetäänkö kohteelle microsoft windows) kun käynnistää video tai audio -tiedoston.

Oon poistanut koko c-aseman ja asentanut windowsin uudelleen mutta ei auttanut. Oon kokeillut sekä MediaPlaeria että BSplaeria ja sama homma. Joskus pystyy katsomaan pitempään ja toisinaan ei. Myös ajurit oon koittanut asentaa uudelleen. Sama homma tapahtuu myös kun yrittää polttaa levyn.

Mikä tätä Windowsia vaivaa?

Apua vailla, en keksi mitään ratkaisua.

Kiitos vastauksista...

2.  
  3. Threat

Threat Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Voi olla, että koodekit puuttuu. Kokeile esim. kazaa lite mega codec pack. Googlella löytynee.

4. SuomiP

SuomiP Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    ite en kyl asentais mitää muita kodekkei ku ffdshow:n

5. mika

mika Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    ÄLÄ kokeile! Onks sul muuten paljon avi- (divx/xvid) / mpeg-tiedostoja koneella?

6. SuomiP

SuomiP Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tietysti se auttaa jos kertoo millä ohjelmal pakattui videoita. meinaa noita kun video/audio -tiedostoja on aika monen sorttista

7. hezzz

hezzz Guest

Mulla on videotiedostoja jotain 20 ja ne mpg, avi, (divx, vidx) -tiedostoja..

Mitä meinaatte koodekilla???
    Ja mistä sen saa?

Tämä kone kyllä alkaa tosissaan potuttamaan...

8. spertti

spertti Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Tuolla ohjelmat\video-ohjelmat\videocodecit välilehdellä on ffdshow codec ja ac3 codec jaossa. Imuroi ne ja asenna. Saattaa alkaa leffatkin näkymään. Ootko kokeillu muita toisto-ohjelmia? Esim vlc player ei yleensä nirsoile mistään filuista.

9. SuomiP

SuomiP Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    jos kyllästyttää kannattaa lataa vlc player se on varmaa helpoin ja toimii 100% varmasti ku sillä on omat kodekkinsa

http://www.videolan.org/vlc/

10. hezzz

hezzz Guest

Oon kokeillut myös toisia ohjelmia esim. MediaPlayer, BSplayer, WinAmp (musiikki kuluu, mutta katkeaa kun käynnistää video ja virhesanoma tulee...)

Tämän ongelman on pakko liittyä myös poltto-ongelmiin, musta ainakin tuntuu niin, mutta en oo sitten varma...?

Pitää testata tuota vlc player'iä

11. spertti

spertti Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Kun asensit sen Windowsin uudestaan, niin oliko sinulla verkkopiuha kiinni koneessa? Kyllähän noi vähän johonkin örkkeihin noi ongelmat viittaa. Minkäslainen kone sulla muuten on ( prossuteho ja muisti )?

12. hezzz

hezzz Guest

2 giganen AMD, 512Mt, 80Gt, 128-nvidia.

Kyllä oli verkkopiuha kiinni.

En uskois että koneessa ois mitään örkkejä kun ennenkuin formatoin C:n tarkistin koneen Nortonilla ja eScan'lla ja Adawarella. Mutta en sit tiiä.

Lisää neuvoja/apuja...

13. spertti

spertti Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66

Viimeksi muokattu: 21.07.2005
  14. hezzz

hezzz Guest

Oiskohan se noin pienestä kiinni, en usko... On tämä kyllä uskomatonta!!!

15. pkaksp

pkaksp Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    53
    Pisteet:
    128
    No onhan tuossa tietysti omat vaaransa kun asentaa winukan verkkopiuha kiinni, mutta tuskin nyt on kyse mistään örkeistä kerta sama ongelma on edelleen vaikka kone on formatoitu.

@[bold]Hezzz[/bold]:

Kokeilitko asentaa tuon FFDSHOW:n? Asennappa se ja AC3 Filter. Boottaa vielä kone ja kokeile auttoiko ongelmaan millään tavalla.

FFDSHOW: http://fin.afterdawn.com/ohjelmat/video_ohjelmat/videocodecit/ffdshow.cfm
    AC3 Filter: http://fin.afterdawn.com/ohjelmat/video_ohjelmat/videocodecit/ac3filter.cfm

Se muuten vielä, että onko tämä ongelma ihan kaikilla audio-/videotiedostoilla, vai jollain tietyillä? (kenties juuri ladatuilla tms..)

16. hezzz

hezzz Guest

Oon asentanut sen FFDShoW:n ja Ac3 filterin mutta ei auta sama virhe sanoma tulee edelleen. Ja kaiken lisäksi menin vielä nyt asentamaan SP2..

Oon kokeillut monia eri tiedostoja ja sama homma. Ennen ne kyllä toimivat mutta ei enää.

WinAmp ei ole tehnyt tepposia kun sillä toistaa audio-tiedostoja mutta video-tiedostoissa silläkin on sama juttu.

17. hezzz

hezzz Guest

Tuota voisko olla mahdollista että ongelmat liittyvät näihin tiedostoihin??

ac3filter.ax
    e2dx_appcompat.txt

Löytyisköhän nämä tiedostot windows -levyltä...

18. pkaksp

pkaksp Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    53
    Pisteet:
    128
    Kumpikaan noista ei löydy windowsin levyltä. Kuinka niin päättelisit, että vika liittyis noihin? (tuo alempi on vain tekstitiedosto, joten sillä ei ainakaan oo mitään tekemistä ongelman kans)

19. hezzz

hezzz Guest

Katsoin sitä virheraporttia uudelleen ja siinä oli mainittu nuo tiedostot. Mod Name: ac3filter.ax

En sitten tiiä. neuvoja?

20. aari-mies

aari-mies Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    itselläni oli samantapainen ongelma ja sitten selvisi että pivot ylikirjoittaa windows:sin ddl tiedostoja ja hajoittaa windows media playerin kannaattaa tarkistaa että onko koneellasi epäilyttäviä ohjelmia

21. hezzz

hezzz Guest

Mitä pidät epäilyttävinä ohjelmina?? Tai mitkä itse poistit?
    Oon kyllä käyttänyt Adawarea.

Jaa tämä sivu