1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Windowsin Valokuvat-sovellus

Viestiketju Ajuri- ja softaongelmat -osiossa. Ketjun avasi 1pertti 26.02.2020.

  1. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,093
    Kiitokset:
    1,208
    Pisteet:
    243
    Onko tuossa Windows 10:n Valokuvat-sovelluksessa jotakin logiikkaa, jota en ole keksinyt. Minusta kun näyttää, että se arpoo missä järjestyksessä kuvia esittää, liittää niihin omituisia kommentteja sekä sotkee valokuvat ja kuvaruutukaappaukset.

    Tämän vuodatuksen ja ihmettelyn synnytti se, että sovellus oli liittänyt kommentin "Onnellisia päiviä" kuvaruutukopioon ajanvarauksesta kardiologille (=sydänlääkärille).
     
  2.  
  3. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,784
    Kiitokset:
    1,239
    Pisteet:
    223
    Sen pitäisi toimia samoin kuin aina ennenkin, tai sitten en ymmärrä mitä tarkoitat, itseasiassa, en osaa sanoa mitä tarkoitat noilla kommenteilla, koska itselläni ei ole kommentteja kuvissa eikä valokuvissa.

    Tarvittaessa voit kokeilla Microsoft kuvien korjaamista tai palautusta.

    Klikkaa käynnistävalikkoa hiiren oikealla - Valitse: sovellukset ja ominaisuudet - Microsoft valokuvat - klikkaa Microsoft valokuvia kerran, valitse lisäasetukset- kokeile korjaa vaihtoehtoa, sen jälkeen tarvittaessa palautus vaihtoehtoa.
     
    1pertti kiitti tästä.
  4. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,093
    Kiitokset:
    1,208
    Pisteet:
    243
    Windows 10 on minulle niin uusi tuttavuus, että en tiedä, miten kyseinen sovellus on ennen toiminut, ja siksi tässä kyselen. Kun avaan Valokuvat-sovelluksen, tulee esimerkiksi tällainen näkymä:
    upload_2020-2-26_22-22-38.
    Nuo ylimmät kommentit "Lumisia muistoja" "Tehty sinulle", "#kissa" jne. ovat sovelluksen tekemiä.
    Sitten näkyy pari kuvaruutukaappausta ja vasta sitten valokuvia. Kun valokuvia alkaa selata, sovellus lisää väliin taas ruutukaappauksia. Eli tällaisenaan toiminta on varsin syvältä.
     
  5. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,784
    Kiitokset:
    1,239
    Pisteet:
    223
    Ahha no se selvensi, noi lumiset muistot ym taitaa voida sulkea, ja ainakin pikaisella kokeilulla ei tule itsellä ne parit mitä siinä oli, takaisin. Oma ihmettelyni johtui siitä, että en avaa kuviani tuolla itse sovelluksessa vaan kuvat kansiossa, kuvien katsomiseen käytän kyllä tuota valokuvat sovellusta. kuvajuttu.
     
  6. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,093
    Kiitokset:
    1,208
    Pisteet:
    243
    Tuo Valokuvat-sovellus oli kiinnitetty aloitukseen, joten tuli avattua se. Miksihän se laittaa valokuvien sekaan toisesta polusta Näyttökuvat-kansiossa olevia kuvakaappauksia?

    Käyttöoikeussopimuksessa Microsoft ilmoitti, että se tutkii koneeni sisältöä ja käyttötapoja Windowsin "ylläpitämistä ja kehittämistä varten", vaikka olenkin kieltänyt tietojen keruun. Sitä en kuitenkaan muista luvanneeni, että Microsoft saisi tutkia kuviani jollakin keinoälysovelluksella, kuten se näyttää tekevän.
     
  7. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,784
    Kiitokset:
    1,239
    Pisteet:
    223
    Ilmeisesti se vain lajittelee jpeg:t sun muut kuvatiedostot joita koneelta löytyy, aikajärjestykseen. En oo ikinä tota käyttänyt muuten, kuin vilkaissut, niin en osaa yhtään sanoa saako siellä järjesteltyä niitä kuvia jotenkin järkevämmin.
     
    Viimeksi muokattu: 26.02.2020
    1pertti kiitti tästä.
  8. wwallu

    wwallu Senior member

    Liittynyt:
    06.08.2014
    Viestejä:
    16,433
    Kiitokset:
    3,872
    Pisteet:
    223
  9. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,148
    Kiitokset:
    1,199
    Pisteet:
    243
    Uutta koko homma minulle, en ole koskaan tallentanut kuviani tuonne Käyttäjät kansioon, vaan olen tehnyt niille datalevylle mm. ”Kuvat" kansion, joten tuo ominaisuus ei ole minulle koskaan tullut eteen. Kuvien katseluun käytän kyllä tuota Valokuvat sovellusta.

    Olen aina vierastanut noiden kansioiden käyttöä ja nyt tuli vielä selvä lisäsyykin, miksi kannattaa niin tehdä. Lisäksi, että käyttäjäkansio jotenkin rikkoontuu, eikä pääse helposti pelastamaan sen tietoja, tällaistakin tapahtuu.

    Minulla on D:\levyllä kaikki nuo Kuvat, Omat tiedostot ym. vastaavat kansiot, eikä niitä ole kytketty käyttäjätietoihin. Lisäksi hyöty tästä on se, jos käyttöjärjestelmä sekoilee tai tulee yllättävä tilanne, joka edellyttää käyttöjärjestelmän uudelleen asentamista, niin kaikki omadata säilyy toisella levyllä, eikä niiden säilymistä tarvitse huolehtia. Suosittelen muillekin tätä tapaa toimia.

    Muuten olin niin hämmästynyt tuosta viestistäsi, että menin sanattomaksi siitä, en osannut edes kuvitella, että Microsoft lähtisi kansion sisältöä jotenkin manipuloimaan ylimääräisillä jutuilla.

    Voisi kuvitella reaktioita, jos hautajaiskuvissa olisi elämän iloihin liittyvää viestiä. Tämä ehkä kuvaa, miten väärillä jäljillä tuollainen toiminta on Microsoftilta, koska noista voi väärän sanoman kanssa tulla hyvin vaikeita tilanteita.
     
    Whatta Heck ja 1pertti kiittävät tästä.
  10. odzmo

    odzmo Regular member

    Liittynyt:
    05.11.2006
    Viestejä:
    143
    Kiitokset:
    24
    Pisteet:
    28
    Onko Android-puhelimen "Kuvat" tuttu?

    Näyttää toimivan ihan samalla logiikalla ...

    nimim. vasta 2 kk android-puhelinta käyttänyt
     
  11. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,148
    Kiitokset:
    1,199
    Pisteet:
    243
    Voisitko täsmentää tarkemmin, mikä puhelin?

    Minun Android Nokiat 3 ja 5 eivät tuota ole tehneet Kuvat sovelluksessa.
     
  12. odzmo

    odzmo Regular member

    Liittynyt:
    05.11.2006
    Viestejä:
    143
    Kiitokset:
    24
    Pisteet:
    28
    Nokia 4.2 ja Huihaihei-padi. Näkyy Kuvat/Albumit/Sinulle/Jakaminen. Jos valitsee Albumit, lajittelee itse tehtyjen albumien lisäksi seuraavia: Ihmiset/Paikat/Asiat/Videot/Kollaasit/Animaatiot/Elokuvat. Jos valitsee Kuvat, näyttää kaikki kuvat (mihin on asetuksista luvat saatu?) aikajanamuodossa Tänään..... 1.1.1900 ... Nämä kaiketi laitteen ja Google-tilin kuvia. Jne.

    Windows 10:ssä näkyy Kokoelma/Albumit/Ihmiset/Kansiot/Videoprojektit/. Kokoelmanäytössä Kirjaudu sisään/#selfiet/Paljon hymyjä/Olet ohjaaja ja sitten vastaavasti aikajanamuodossa. Sitten on valittavana tehtäviä ja asetuksia: Uusi video/Valitse/Tuo. Jne.

    Asetuksista noita voinee ruuvailla, jos jokin ärsyttää.
     
  13. odzmo

    odzmo Regular member

    Liittynyt:
    05.11.2006
    Viestejä:
    143
    Kiitokset:
    24
    Pisteet:
    28
    Niin Huihaiheissä näkyy olevan Googlen kuvien lisäksi Galleria, jossa samantyyppisiä toimintoja edellisiin verrattuna.
     
  14. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,148
    Kiitokset:
    1,199
    Pisteet:
    243
    Mahdollisimman vähän jatkuvaa kirjautuneena oloa eri paikkoissa, niin tuollaiset ongelmat helpottaa huomattavasti, kun koko aikaa ei ole avoimien ovien päivä.
    Itse en eri palveluihin kirjaudu muuten kuin tarvittaessa.
     

Jaa tämä sivu