Windowsin tempin poisto

Viestiketju Ajuri- ja softaongelmat -osiossa. Ketjun avasi Pro.digy 08.04.2005.

1. Pro.digy

Pro.digy Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Elikkä saako ton windowsin temp kansion sisällön poistaa kokonaan, turvallisesti? Kannattaako poistaa jollain ohjelmalla vai suoraan?

2.  
  3. pkaksp

pkaksp Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    53
    Pisteet:
    128
    No ite oon käyttäny [bold]EasyCleaner[/bold] ohjelmaa temp kansioiden ja turhien tiedostojen poistos. Mut mun käsityksen mukaan sieltä voi kaikki nakella roskiin. (en oo siis ihan 100% varma tästä)

4. Toymaatti

Toymaatti Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Olen samaa mieltä pkakspn kanssa. Voit tyhjentää suoraan tai ohjelmalla pääasia että tyhjenee sillointällöin(olen 99.95% varma:)

5. mika

mika Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    Menet Temp-kansioon -> ctrl+a -> shift+del -> siinä se.
    ..että jotain ohjelmaa pitäisi tarvita tuollaisenkin toiminnon suorittamiseen? huhhuh.

6. Toymaatti

Toymaatti Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Meinasin vaan että jos ja kun on jo olemassa sellainen ohjelma mikä tyhjentää myös Tempit.

7. wipe2000

wipe2000 Senior member

Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    118
    Ei kai siinä käsin poistamisessa muuta ongelmaa ole, kuin että Windowsin ja ohjelmien ollessa päällä, osa temppifiluista voi olla käytössä. Ja jos jonkun käynnissä olevan ohjelman käyttämän tilapäistiedoston onnistuu poistamaan, kyseinen ohjelma voi seota, kaatua tai esim. undo:t voi menettää. Normaalisti sellaisten poisto ei kyllä onnistu.

Toinen syy käyttää apuohjelmaa voisi olla se, että useamman käyttäjätunnuksen Winkuissa niitä temppejä voi olla monessa paikassa ja kaikkien löytäminen voi olla hankalaa.

8. mika

mika Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    Joo, ymmärsin kyllä. Vähän ajoin sitä takaa, että turhan helposti ihmiset asentavat vaikka mitä ohjelmia koneelle. Esim. 2 virustorjuntaohjelmaa, 4 erilaista rekisterin/pöpöjen poisto-ohjelmaa, 2 poltto-ohjelmaa, 4 soitinta jne. Tuosta on jo enemmän haittaa kuin hyötyä ja rasittaa konettakin pahasti. Kyllä on meinannut välillä itku päästä, kun esim. katselee tuolla yhdessä ketjussa, johon on laitettu muokattuja työpöytiä näkyviin..siis mitä kaikkea porukoitten koneelta löytyy..ei ihme, että sitten tullaan tänne ihmettelemään, että mikä mun konetta vaivaa :(

Asiaan palatakseni, niin kyllä mun "siivousohjelmasta" myös löytyy toiminto, jolla tyhjennetään temppi, siivotaan selaimen cachet ym. jäljet pois. Löytyy myös pikku ohjelma rekisterin siivoamiseen, mutta yleensä teen sen käsipelillä.

Kaikesta tästä lyhyt yhteenveto: mitä sieltä temp-kansiosta löydät -> poista.

Edit: hyvä lisäys, wipe2000, tuota en muistanut :)

Viimeksi muokattu: 08.04.2005
  9. Toymaatti

Toymaatti Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    wipe2000 ja mika, kirjoitatte asiaa molemmat!!

No hemmetti sentään!!! Tietysti myös pkaksp :D

10. Osku87

Osku87 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Sen verran lisäisin että ainakin Windows XP osaa kiitettävästi valittaa yhteiskäyttövirhettä niiden tiedostojen kohdalla, joita joku ohjelma käyttää.

Edes lähiverkon kautta en saanu paria tiedostoa vahingos poistettua kun rupes valittamaan kyseistä virhettä. ;)

Edit: Ja tietysti niitä ei saa silloin poistettua.

Jaa tämä sivu