Elikkä saako ton windowsin temp kansion sisällön poistaa kokonaan, turvallisesti? Kannattaako poistaa jollain ohjelmalla vai suoraan?
No ite oon käyttäny [bold]EasyCleaner[/bold] ohjelmaa temp kansioiden ja turhien tiedostojen poistos. Mut mun käsityksen mukaan sieltä voi kaikki nakella roskiin. (en oo siis ihan 100% varma tästä)
Olen samaa mieltä pkakspn kanssa. Voit tyhjentää suoraan tai ohjelmalla pääasia että tyhjenee sillointällöin(olen 99.95% varma
Menet Temp-kansioon -> ctrl+a -> shift+del -> siinä se. ..että jotain ohjelmaa pitäisi tarvita tuollaisenkin toiminnon suorittamiseen? huhhuh.
Ei kai siinä käsin poistamisessa muuta ongelmaa ole, kuin että Windowsin ja ohjelmien ollessa päällä, osa temppifiluista voi olla käytössä. Ja jos jonkun käynnissä olevan ohjelman käyttämän tilapäistiedoston onnistuu poistamaan, kyseinen ohjelma voi seota, kaatua tai esim. undo:t voi menettää. Normaalisti sellaisten poisto ei kyllä onnistu. Toinen syy käyttää apuohjelmaa voisi olla se, että useamman käyttäjätunnuksen Winkuissa niitä temppejä voi olla monessa paikassa ja kaikkien löytäminen voi olla hankalaa.
Joo, ymmärsin kyllä. Vähän ajoin sitä takaa, että turhan helposti ihmiset asentavat vaikka mitä ohjelmia koneelle. Esim. 2 virustorjuntaohjelmaa, 4 erilaista rekisterin/pöpöjen poisto-ohjelmaa, 2 poltto-ohjelmaa, 4 soitinta jne. Tuosta on jo enemmän haittaa kuin hyötyä ja rasittaa konettakin pahasti. Kyllä on meinannut välillä itku päästä, kun esim. katselee tuolla yhdessä ketjussa, johon on laitettu muokattuja työpöytiä näkyviin..siis mitä kaikkea porukoitten koneelta löytyy..ei ihme, että sitten tullaan tänne ihmettelemään, että mikä mun konetta vaivaa Asiaan palatakseni, niin kyllä mun "siivousohjelmasta" myös löytyy toiminto, jolla tyhjennetään temppi, siivotaan selaimen cachet ym. jäljet pois. Löytyy myös pikku ohjelma rekisterin siivoamiseen, mutta yleensä teen sen käsipelillä. Kaikesta tästä lyhyt yhteenveto: mitä sieltä temp-kansiosta löydät -> poista. Edit: hyvä lisäys, wipe2000, tuota en muistanut
Sen verran lisäisin että ainakin Windows XP osaa kiitettävästi valittaa yhteiskäyttövirhettä niiden tiedostojen kohdalla, joita joku ohjelma käyttää. Edes lähiverkon kautta en saanu paria tiedostoa vahingos poistettua kun rupes valittamaan kyseistä virhettä. Edit: Ja tietysti niitä ei saa silloin poistettua.