1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Windowsin asennus.

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi smirk 18.06.2004.

  1. smirk

    smirk Regular member

    Liittynyt:
    17.03.2004
    Viestejä:
    237
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tätä on tainnut tulla kysyttyy täällä useampaankin otteeseen, mutta en ole varma missä muodossa se oli viimeksi.

    Elikkä ongelma on tuon vihoviimeisen keksinnön eli Windows XP:n asennus. Kone kyllä suostuu boottaamaan XP:n cd:lt sen jälkeen lataa niitä tarvittavia osia sielt cd:lt niin tulee jokin errori. Joku tiedosto jota ei voinut ladata, eikä ole aina edes sama tiedosto, tämän jälkeen kone on käynnistettävä uudelleen.

    Olen tuohon kokeillut kahta XP:n cd:tä (toinen aito toinen kopio), sekä yhtä w2k cd:tä jolta ei suostunut edes boottaamaan.

    Pienemmällä (20GB) kiintiksellä on XP:n asennus kesken, mutta siinä tulee kanssa joku erittäin iso error, koska sitä ei voi enään jatkaa. Lopetin tuon asennuksen alunperin sen takia, että se oli mahdottoman hidas (1min -> 15min).

    Kahta cd asemaa olen kokeillut joten ei oikein voi johtua niistä varsinkaan kun ne toimi vielä muutama päivä sitten varsin hyvin.

    Kokoonpano on uusi:
    emo Asus A7N8X-E DeLuxe
    prossu Athlon XP 3200+
    mustit 2*512 400MHz (Kingston)
    kovalevy 20GB IDE
    kovalevy 200GB S-ATA (testaamaton juuri ostettu)

    Muuten tuolle samalle kokopanolle, toisella kiintiksellä on kerran XP asennettu. Tosin siihen asennukseen meni ainakin vuorokausi ja siihen ei voinut päivittää SP1, eikä ajaa windows updatee...
     
  2.  
  3. jpekkam

    jpekkam Guest

    Mulla teki samanlailla ja koitin myös varmuuskoipioitua cd:tä mutta ei auttanut, aina vaan herjas, että tiedosto puuttuu... sen kyllä pysty ohittaan ja asennus meni läpi "onnistuneesti"... Tai niin... en oikeen tiiä ku kone oli muutenkin sekaisin sillon, mm.emo oli paskana. laitoin uuden emon ja samalla asensin Win XP Pro:n joka onnistui moitteetta. Eli kokeileppa sillain että siinä ku tulee se ilmoitus virheellisestä tiedostosta niin painat "yritä uudelleen"... ei herjannut ainakaan mulla enää...
     
  4. smirk

    smirk Regular member

    Liittynyt:
    17.03.2004
    Viestejä:
    237
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tuollaiseen ilmoitukseen oon myös törmännyt (yhteen väliin joka toisessa tiedostossa tuli tuollainen) aina onnistu korjaus, mutta loppujen lopuksi XP:n asennus oli tajuttoman hidas...

    Nykyään error tulee loppuvaiheessa ja käskee painamaan jotain nappia (ns. any key), sen jälkeen sanoo setupin menneen läskiksi ja käskee painamaan jotain nappia (ns. any key), jotta kone käynnistyy uudelleen. Sama joka ikinen kerta tiedosto vaan taitaa vaihtua.
     
  5. smirk

    smirk Regular member

    Liittynyt:
    17.03.2004
    Viestejä:
    237
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Juuh tämäkin on selvitetty. Syynä olivat pässinpäät jotka suunnittelivat tuon Asuksen lankun, siinä oli toinen IDE-piuha merkitty mustalla ja toinen sinisellä päällä, samat merkinnät löytyuvät lankulta, tämän lisäksi piuhat oli merkitty lapuilla joissa luki jotain tyyliin HDD Cable ja CD-ROM Cable no minä tietenkin kiltisti noudatin ohjeita. Nou piuhojen merkinnät olivat tosiasiassa väärinpäin, koskapa windows asentui kiltisti heti kun vaihdoin piuhat toistepäin.
    _X_X_X_X_X_[small]Newbie 4 ever![/small]
     
    Viimeksi muokattu: 21.06.2004

Jaa tämä sivu