Windowsin asennus uudestaan komponenttien vaihtuessa

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi TosiTeemu 26.12.2005.

1. TosiTeemu

TosiTeemu Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eli koneeseen vaihdettu emolevyksi Asuksen A8N-SLI Deluxe kovalevy ja AMD:n Athlon 64 3500 prosessori ja joku näytönohjain (kone ei ole minun). Kone piippaa ihan ok käynnistyessä ja näyttöön tulee asuksen joku valikko mistä voi noita Raid systeemejä kikkaille. Kun muuttaa biossista boottauksen cd:ltä ja laittaa xp levyn asemaan. XP alkaa "tutkimaan" konetta, kaikki menee siihen asti hyvin kuin koneen pitäisi alkaa kopioimaan kovalle tiedostoja. Sitten tulee herja että Bios pitäisi päivittää tai jotain tai sitten voin skipata tämän kohdan yli painamalla koneen tutkiessa F7:saa. No tällä keinolla päästää taas vähän pidemmälle eli paina F8 ja aloita tiedostojen kopiointi. painettaessa mitään ei kuitenkaan tapahdu.

Eli vanha kone (prossu/emo) hajonnut niin onko tossa jotain epätavallista muuta kuin ohjelmien uudelleen asentaminen? Miksi Windows ei ala asentamaan tiedostoja? pitääkö olla jokin 64bit xp vai onnistuuko ihan vanhalla xp:llä? Pitääkö bios päivittää ja jos pitää niin miksi uudessa emossa ei voi olla toimivaa biossia? kovalevy jaettu kahteen osioon, jossa toisessa käyttis ja ohjelmat. Pitääkö nämä ensin poistaa jollain fdiskillä vai miten? kiitos avusta....

2.  
  3. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Jos käytössä on SATA kovalevy niin tuossa XP asennuksen alussa painoit F6 ja SATA ajureilla varustettu disketti on diskettiasemassa?
    Onko tuossa XP asennuslevyssä integroituna/slipstreamattuna SP2?
    Tuo normaali XP asentuu kyllä Athlon 64 koneisiin.

4. TosiTeemu

TosiTeemu Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ihan normaali ide kovalevy on. Itse vähän tutkin niin luulen että bios täytyy vain päivittää...ihmettelen vain miksi uudessa emossa täytyy heti päivitellä, ettei muka löydy tukea uudemmille prossuille kun noi prossut on ollut markkinoilla samanajan kuin emokin...

Jaa tämä sivu