windows2000 ei aukea!!!

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi virtanén 03.04.2004.

1. virtanén

virtanén Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Apua! Koneeni on seonnut totaalisesti, enkä tiedä mitä ihmettä on tehtävissä.
    Ongelmana on se, että kone rupesi sammumaan itsestään pari päivää sitten ja yllättäen se ei avaudu laisinkaan. Avatessa windowsia tulee näyttöön käynnistyksen keskeytys ilmoitus.
    "SystemRoot\System32\Drivers\Msfs.sys ei voitu avata."
    Sen lisäksi siinä on neuvoja vian korjaamiseksi biosissa ja jotain viimeksi asennettujen laitteiden asennusten poistamisesta jne. Virhetila 0x00012f...Tämä ilmoitus siis käynnistettäessä c.osiota.

F-osiota käynnistettäessä kone taas ilmoitti kerran vioittuneista tiedostotietoluetteloista (??) ja rupesi poistamaan niitä ja joitain muita tiedostoja, jonka jälkeen kone vaati Service Pack2-asennuslevyä...vaikka olen päivittänyt service pack 4:ään...ilmeisesti minulla on c-osiossa service pack 4 ja f-osiossa service pack 2?

Ilmeisesti minulta puuttuu nyt jokun tärkeä tiedosto tai jtn? virus voisi olla yksi mahdollisuus, mutta koskia en saa konetta käyntiin,en voi edes skannata konetta tai postaa mitään ohjelmia/ohjaimia. Eli olen jumissa...Mitä olisi tehtävissä? Kone ei siis aukea laisinkaan, vaan jumahtaa joku käynnistyksenkeskeytys ilmoitukseen tai service pack 2-levyn pyyntöön...

Voiko Windowsin puuttuvat tiedostot (jos sellaisia puuttuu,kuten ilmeisesti asian laita on...) korvata jotenkin ilman koko käyttiksen uudelleen asentamista? Ilmeisesti uudeleen asentaminen olisi ainoa järkevä vaihtoehto, mutta ongelma tällöin olisi kai se, että kaikki koneella olevat tiedostot menetettäisin? Vai? Boot diskiä ajattelin kokeilla tai sitten windowsin päälleasentamista, mikäli tajuan prosessista jotain (luultavasti en..)Miten em. toimenpiteet käytännössä tehdään?

Onko kenelläkään neuvoja? En ole lainkaan perehtynyt tietokoneisiin sen paremmin, että selkokielellä, kiitos?:)

2.  
  3. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Boottaa kone 2000 rompulla ja kokeile korjausasennusta.
    Eli 2000 CD sisään koneeseen, BIOS:ista käyt laittammassa First Boot Device:ksi CD-ROM ja sitten käynnistät koneen uudestan jolloin windowsin asennusohjelma käynnistyy ja kysyy mitä haluat tehdä, kokeile korjausasennusta.
    Ota nettipiuha irti, ja pistä kiinni vastan sen jälkeen kun olet asentanut palomuurin.

4. virtanén

virtanén Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hmm..Kokeilin sitä korjausasennusta. Kahdesta korjausvaihtoehdosta (korjauslevykkeellä tai ilman) valitsin ilman, koska minulla ei ole korjauslevykettä. No, painettuani l-kirjainta korjausksen aloittamiseksi, mitään ei tapahtunut. Eli korjausasennus ei jostain syystä onnistunut.

Käynnistin koneen uudestaan, tällä kerta f-osiossa ja se alkoi asentamaan windows 2000:ta koneelle. No, nyt kone on auki, kaikki vanhat ohjelmat ovat tallella niin c-, kuin f-osiossakin,olen päässyt nettiin asti, mutta minulla ei ole harmainta aavistusta, mikä c-osiota vaivaa tai missä kunnossa se on käynnistyksen suhteen. Tai sen puoleen, mikä koko masiinassa on vikana, paitsi ettei toimi niinkuin pitäisi.

Palomuuri on asennettuna jo, kone on ollut aktiivikäytössä kyllä ja toiminut (lähes...) moitteettomasti tätä ennen, että nettipiuhalla ei pitäisi olla mitään vaikutusta käynnistykseen.

Olen ymmälläni...

5. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Joo meinasin vaan että jos tuo korjaus asennus korvaa tiettyjä tiedostoja niin esim blaster ongelma saattaa palata.

Oletko koittanut ajaa virustarkistusta?
    Levyn eheytystä?

6. nörttiisi

nörttiisi Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Asennus-CD koneeseen, avaat sen ja sieltä löytyy kansio nimeltä boot-disk. Se pyytää 4 korppua. Teet ne ja tunget oikeassa järjestyksessä koneeseen ja kun kone kysyy korjataanko vai asennetaanko 2000 uudestaan paina asenna; koska sulla ei ole korjausromppua et pysty korjaamaan sitä, vain uudelleen asentamaan. Jos kone nikottelee romppujen kanssa niin buuttaat konetta niin kauan kuin se hyväksyy korpun ja jatkaa eteenpäin. Kun saat sen koneen kuntoon niin tee hyvä mies korjausromppu myös, se löytyy apuohj.-varmuuskopiointi.2000:n kanssa pärjää aina kun noi korput on kunnossa. (pöpötarkistus!!!!) Lykka till!

Jaa tämä sivu