Windows yleensä

Viestiketju Virukset ja haittaohjelmat -osiossa. Ketjun avasi repino 17.06.2011.

1. repino

repino Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Miksi ihmeessä pitää maksettuaan ohjelmasta maltaita ladata kaikenmaailman päivityksiä ja apu-ohjelmia. Esimerkiksi: Javaa, Adopea ja kaiken huipuksi tämä haittaohjelman torjuja?

Microsoft Security Essentials for Windows Vista/7 v2.0.657.0

Microsoft Security Essentials on haittaohjelmien torjuntaan tarkoitettu ohjelmisto.
    Päivitetty:20.12.2010Latauksia:10 190Tiedoston koko:7,50 MB

Eivätkö kalliit joka koneen mukana tulevat ohjelmat olekaan valmiita?
    Miksi koko ajan pitää latailla jotain?
    Päivitykset windowsin osalta eivät riitä selitykseksi, kun ainahan se niitä päivittää itse, tarkistaakseen mahdolliset kopiot, joita muiden yritysten ei tarvitse edes pelätä. Olen joskus niin läpitympeentynyt tämän markkinajohatajan politiikkaan, että odotan innolla pilviversioiden laitteita, joissa ei tarvita kuin nettiyhteys ja laite.
    Onhan tietysti Ubunty, mutta heti törmäsin ongelmaan, kun nettiyhteyttä mokkulalla ei saa aikaan, vaan pitäisi viritellä. Ohjelmat tietysti tehty microsoftin suljetulle lähdekoodille.

2.  
  3. Vuohi

Vuohi Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Harvemmin päivitykset ovat täysin pakollisia, joten niitä ei tarvitse ladata ja asentaa jos ei halua. Tietoturvan kannalta erilaiset päivitykset ovat toki tarpeellisia niin pitkään kuin ihmisellä on "tarve" aiheuttaa haittaa toisille. Mikään systeemi ei ole täysin aukoton ellei irtaannu muusta maailmasta.

Mitä tarkoitat näillä?

Itse olen tyytyväinen, että saan valita ohjelmat ja ohjelmistopäivitykset, joita käytän sen sijaan, että koneen mukana tulisi läjäpäin ohjelmia, joille ei olisi koskaan edes käyttöä. Tietoturvapäivityksiä lukuun ottamatta valitsen hyvin tarkkaan päivitykset, joita lataan ja asennan.

4. Datanen

Datanen Guest

Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    Essentials on juuri hyvä virustorjunta. Se riittää korvaamaan maksullisen. Adobe readerin tilalle kannatta asentaa paljon kevyempi Foxit Pdf reader.

5. Carrexc

Carrexc Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Terve!

Eikös Foxit Reader ole jollakin mustalla listalla...

Jaa tämä sivu