Rasittavaa. Ihmettelen että kenelle on suunniteltu ja tehty windowssit ja ie:t kun tuntuu että kaikki vaan haukkuu MS:n tuotteita. Mielipiteeni on seuraava. 1. winkkariin löytyy melkeen kaikki ohjelmat mitä voi kuvitella tarvitsevansa. 2. toimii joka päivä yhtä hyvin, aina oon saanu työni tehtyä. 3. tunnen muutaman sata käyttäjää, enkä ole törmänny niin vakaviin tietoturvaongelmiin että olis hirvittäny. Eikä myöskään tuttavieni koneisiinkaan ole murtauduttu. Sitäpaitsi melkein kaikki jotka asiasta kitisee ovat "matti meikäläisiä". Ja miksi joku haluaisi murtautua jonku teinin koneelle ja varastaa sieltä kansion missä on messengerin hymiöitä tms. 4. Ja vielä se ,että mitä voi firefoxilla tehä, mitä ie:llä ei voi kun nykynuoriso ei voi sietää ie:tä kun se on niin huono? Olen seurannut tätä asiaa ja kysellytkin että mistä moinen niin nuoriso änkyttää että ku se vaa on niinku parempi se firefox ja tolleen niinku näin On kait se MS jotain hyvääki kamaa tehny kaikkien tietokoneen käyttäjien tarpeisiin. En ymmärrä periaateinhoa jonku firman softia kohtaan. Mut muoti-ilmiöitä kai ovat ne. Kommentoikaa vapaasti tekstiäni.
Itseä ainakin inhottaa firman toiminta maailmanmarkkinoilla. Vaikka markkinajohtajan asemaan pääsemisellä ei heikkoudelle ole sijaa, niin joskus ei vain voi käsittää mistä ne tempaukset tulevat. En muista tähän hätään yhtään, mutta jos seuraat it-alan uutisia, niin tulee vastaan äkkiä. Myönnän, että itsekin olen aina käyttänyt windowsia ja kaikki tarpeet täyttää. Inho ei tule käyttöjärjestelmästä vaan yrityksen toiminnasta, ymmärrätkö eron? Vaikka joskus meinaa perse revetä wintoosan kaatuilun takia.... Lähinna huvittaa Windowsin omat hehkutukset tuotteilleen, jotka kerta toisen jälkeensä paljastuvat täysin susiksi. Esim. XP:n palomuuri, Vistan suojaukset jne. edit* Lisää vettä myllyyn Explorer on mielestäni ainakin käsittämättömän paska nettiselain. Kokemukseni pohjaan koulun koneille, jotka ovan myös käsittämättömän paskoja/vanhoja. Niillä, kun yrittää surffailla netissä IE:llä, niin samat hommat hoitaa Firefoxilla paljon nopeammin. En tiedä miksi, mutta se IE vaan on niin hidas. Ja jos ihan samalla koneella ilmainen softa toimii huomattavasti paremmin kuin IE, niin ei ole ainakaan luottamuslause firman puolesta. edit* Väittelen itseäni vastaan: Microsoft palkittiin kuitenkin loistavana työpaikkana äskettäin tehdyssä tutkimuksessa (oli täälläkin uutisena). En tiedä miten tutkimus tehtiin, mutta kertoo, että asiat ovat sentään jossakin kohdallaan.
No niin. Onkohan juuri näin, että mulla on maailman paras tuuri? Perheessäni on kolme konetta ja kaikissa xp, eikä edes perheen lapset oo saanu winkkaria kaatumaan. Ja itellä on asennettuna lukematon määrä ohjelmia ja aina vaan pelaa, päivästä toiseen. Sen verran tuun vastaan, että virkistävää on noin 2 vuoden käytön jälkeen vetää sileeks kaikki ja uudelleen asentaa koko hoito.Menee tahmeeks käyttis siinä ajassa, mut jos kakski vuotta kaikki on hyvin ja sitte muutaman tunnin tekee töitä asian eteen ja taas menee kaks vuotta hyvin niin ei mua haittaa. Ja toinen juttu se, että itellä on ie7 ja mozillan tuorein selain ja käytän niitä umpimähkään vuorotellen ja en vaan huomaa nopeuseroja, molemmat toimii tosi nopeesti. Ja mozillan pistin vaan sen takia, että olin kärsimätön ja asensin ie7 koneelle saman tien kun se tuli saataville. Ja silloin veikkauksen sivut ei toiminu ie7:lla. Se oli varmaan veikkauksen vika se. Mut en oo toki kellottanu selainten nopeuseroja, joten voipihan se olla, että on sekunnin kymmenysten eroja niissä. Mutta mitä sitte? Pittää olla kiire elämä, että esim. 1 sekunnin takia asennetaan uusi selain.Mut pankaa lisää kommenttia vaan, niin tiiä vaikka viisastuis. PS. Laiskuuttaan sitä tinkaamisen häviää !
Se, että Windows kaatuu omassa koneessa tai ei, tuntuu musta olevan henkimaailman asioita. Joskus aikoinaan, kun mulla oli Windows 95 ja se oli muuten pitkään. Hyppäsin siitä suoraan XP:hen. 95:nen ei kaatunut kertaakaan sinä aikana. Pari konetta ja muutama vuosi siihen väliin niin XP:n asensin ja kaatuilut alkoivat. 75% johtuivat rautavioista, mutta ne loput ovat jotain käsittämättömiä BSOD-trippejä. IEstä: Omalla koneella, kun surffailen niin kyllä IE häviää vain marginaalisesti. Ei niin paljon, että se mua haittaisi, mutta silti. Ja foxia olen muokannut, että toimii vähän nopeammin (Ne pakolliset about:config-muunnokset). Jo se, että foxilla voi noin tehdä niin on hyvä. IE:tä en ole päässyt muokkailemaan. Todella hitaassa koneessa (koulussa jotain Pena III:ä) eron huomaa jo todella selvästi. Sama asia mikä menee IE:llä 10sek, niin menee foxilla lähemmäs viittä. Enhän mä niitä koneita kotona käytä, mutta kertoo jotain... edit* hienosäätöä Microsoft kailpailuviranomaisten hampaissa Apple-"neuvottelut" Toiminta EU:ssa Lisää neuvottelutaktiikkaa Tätä tarkoitin firman politiikalla, puhumattakaan miten MS yrittää saada Linux-rintamaa ojennukseen.
Juu, ymmärrän kantasi täysin. Mutta ite en boikotoi esim xp:tä sen vuoksi että MS touhuaa mitä touhuaa. Aatteleppa tätä. jos joku lääketehas tekee aivan mielettömästi eläinkokeita ja vastustat niitä, niin taatusti kuitenkin lääkkeet kelpaa jos satut kipeäksi tulemaan. Että eihän se esim XP:n vika oo jos gates tekee jotain. ...tai jättää tekemättä....tai tekee väärin.
En minäkään boikotoi XP:tä, pakkohan sitä on käyttää, kun Linuxia en ole opetellut ja Mac ei tule kysymykseenkään. Loistava alusta pelaamiselle. Jos en pelaisi, niin olisin varmaan jo siirtynyt Linuxin pariin. Tai ehkä todennäköisemmin olisi molemmat. Dilbertin sanoin: En tiedä miten liittyy tähän, mutta tuntui sopivan...Suhtaudun vain erittäin kriittisesti kaikkeen mitä MS suoltaa ulos itsestään, koska historian perusteella harvoin tulee onnistumisia ekalla kerralla, tai toisella. Riippuu taas käyttäjästä, mutta nörttihenkisessä kaveripiirissäni asia on näin. Tässä vähän lisää MS hienoa kuluttajansuojaa, aivan älytöntä: Aitoustarkistus vakoilee