Koneeni ei pysty päivittämään itseään. Ja se on kyllä laitettu sen tekeen. Ja esimerkiksi en pysty lataan mitään ohjelmia microsoftin sivuilta alas. Muilta sivuilta voi onnistua mutta ei aina. Jokin vika on tullu. Ja samoin koneessa lo olevien ohjelmien päivitys ei onnistu ne vaan sanoo virhettä yhteydes. Mutta nettini on kyllä muuten ihan ok. Esim. java ehdottaa uutta päivitystä ja hyväksyn sen mutta virhettä näyttää kesken kaiken ei onnistu. Olen yrittänyt lukea sivustoa aiemmin ja löytää vastaus mutta ei onnistu. En oo niin paljon tietokoneeseen tehnyt ite mitään et kaipaisin nyt todellakin jonkun kokeneemman apua. Minulla on ihan laillinen xp ja siihen tunnus. Kysykää kysymyksiä jotka voi auttaa selkeyttämään ongelmaa kun en ite tiedä mistä tätä pitäisi alkaa purkaan.
Voisiko vika olla palomuurissa eli onko windowsin oma vai onko asennettu f-secure tai norton tai avg yms? Eli palomuuri estää yhteyksien saamisen eri ip osotteiden välillä mutta en kyllä usko että vika olisi tämä mutta vain villi veikkaus.
No tuota mulla on se windowsin oma palomuuri ja agv on mulla ollu mutta kun ei sekään saa päivytyksiä niin ei sillä mitään tee. Kaikki on toiminu ihan hyvin mutta sit vaan ongelmat alkoi. Ja ekana huomasin sen tosiaan kun agv ei pystyny päivittään enää itteään. Antivir mulla oli välillä ja ajattelin että siinä tuli jotain ongelmia ja laitoin pois sen mutta voiko siitä olla jääny koneelle ongelmia vaikka oon sen jo hävittäny?
Mitä tapahtuu, jos yrität päivittää Windowsin manuaalisesti Windows Update -sivulta? Normaalisti se tekee ensin aitoustarkastuksen ja ajaa jonkin ActiveX -komponentin. Sitten tulee mahdollisuus hakea päivityksiä joko automaattisesti tai itse valiten. Edit: Olin välillä järjestelmänvalvojana kokeilemassa, miten päivitystapahtuma normaalisti etenee, ja sillä aikaa oli tullut tuo uusi viestisi. Kyseessä onkin siis paljon laajempi ongelma kuin pelkkä Windows-päivitys.
Mulla oli samanlainen ongelma. Sen aiheutti troijalainen, joka toimii niin, että se mm. estää Microsoftin päivitykset ja virussuojan päivitykset. En kyllä enää muista, millä sen sain pois, mutta netistä voi löytyä lisää tietoa.