windows xp, kodekit ja kadonneet systeemiäänet

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi apache64 05.01.2003.

1. apache64

apache64 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Onkohan kenelläkään kokemusta tästä tilasta, mihin sain Windows XP:n hajotettua? Poistin päällekkäin asentelemani SLD- ja Nimo-kodekkipaketit Norton systemworksin uninstallerilla ja se oli turhankin tehokas... Nyt ei Windowsissa toimi systeemiäänet eikä kuulu äänet Premieressä vaikka video näkyy. Winampissa, Media Playerissä ja BSPlayerissa taas kaikki kuitenkin toimii.

Olen yrittänyt asennella MS:n saitilta peruskodekkeja takaisin (Windows Media Codecs-paketti), mutta ei auta. Mitähän tärkeää olen tuhonnut? Nimon uudelleenasennus ei auttanut ja SLD:n paketin asennus taas rikkoo Premieren siten, ettei siinä näy video...

2.  
  3. snapsix

snapsix Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Oletko kokeilut järjestelmän palauttamista aiempaan tilaan, ennen ongelman syntyä? Pitäisi auttaa.

4. apache64

apache64 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jep, system restorella palautin säätöä edeltäneeseen pisteeseen, mutta ei auttanut. Unohdin edellä mainita, ettei SLD:nkään uudelleenasennus palauttanut ääniä.

Esim. Device Managerista kun pääsee Sound, Video & Game controllersin alta katsomaan "Audio Codecs" kohdasta, mitä on asennettuna, minulla on vain Lame ja Fraunhofer MP3-kodekit, Microsoft PCM Converter, Windows Media Audio, Ogg Vorbis-kodekki ja DivX Audio Compressor 4.02.

5. snapsix

snapsix Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jahas. Minulla on lisäksi iso liuta muitakin, mutta Microsoftin omia löytyy seuraavat mainitsemiesi lisäksi (prioriteettijärjestyksessä):

IMA ADPCM audio CODEC, Microsoft ADPCM audio CODEC, Microsoft CCITT G.711 audio CODEC, Microsoft GSM 6.10 audio CODEC ja msg723.acm

Ensimmäinen ja toinen purkaa nimensä mukaisesti IMA/Microsoft ADPCM äänidataa ja kolmas A-Law ja u-LAw äänitietoa. Veikkaan että nämä olisi ainakin syytä löytyä koneesta.

EDIT: Uudelleenasennus onnistuu näin:

Ohjauspaneelissa valitse "tulostimet ja muut laitteet", sieltä vasemmasta reunasta "lisää laite" ja katso löytääkö XP mitään itse. Jos ei, jatka asennusta ja valitse seuraavaksi "laite on kytketty" ja sieltä "lisää uusi laite" (alimpana). Valitse manuaalinen asennus ja jatka. Valitse seuraavaksi "ääni- video- ja peliohjaimet" ja jatka. Valitse "standardit järjestelmälaitteet" ja paina "hae levyltä". Kirjoita tai hae c:\windows\system32 (tai vastaava hakemisto, tarvittava tiedosto on mmdriver.inf), ja paina seuraava. Etsi nyt tarvitsemasi kodekit ja asenna & reboottaa.
    Toivottavasti tämä ohje auttaa eteenpäin.

Viimeksi muokattu: 05.01.2003
  6. apache64

apache64 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hei, kiitos paljon! Tuota kautta lisääminen auttoi, lisäsin melkein kaikki kodekit, mitä tuota kautta sai laitettua ja Microsoft Audio Compression Managerin kohdalla alkoi äänet kuulua.

Tarinan opetus: liian innokkaat uninstallerit eivät ole hyvästä.

Jaa tämä sivu