Windows XP jumittuu

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi Kinkkujst 12.06.2007.

1. Kinkkujst

Kinkkujst Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Elikkä yhdessä talouden koneista on kumma ongelma. Satunnaisen ajan kun käyttöjärjestelmä on ollut päällä, kone jumittuu täysin. Kuva jämähtää ruudulle eikä hiiri/näppäimistö reagoi mitenkään. Näppäimistön NumLock painikkeet yms ovat myös poissa pelistä. Tilanteessa ei auta muu kuin uudelleen käynnistäminen jolloin kaikki mahdollisesti tallentamaton häviää.

Osaisiko joku sanoa mistä ongelma voi johtua? Onko jokin komponentti viallinen vai Windowsin asennuksessa jokin mennyt pahasti pieleen?

On hieman häiritsevä ongelma kun yrittää laskuja maksella ja kone jumittaa juuri tärkeällä hetkellä. Kone on putsattu pölystä ja olen emolevyn käynyt läpi enkä havainnut vuotavia kondensaattoreita / mitään kummallista.

2.  
  3. deleted-user

deleted-user Guest

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Lämpöjä tänne vaikkapa EVEREST Home Editionilla (ilmainen).

Oletko yrittänyt palauttaa järjestelmää siihen aikaan jolloin ongelmaa ei ollut?

Näytönohjaimen ajurit päivitetty ,sekä itse Windows?

Tuleeko Tapahtumienvalvontaan mitään ilmoituksia ,virheitä tai varoituksia?

4. Kinkkujst

Kinkkujst Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Lämmöt ihan normaalia, tekee "kylmänäkin" tuota välillä. Joten lämmöistä en usko olevan kiinni, Speedfanilla olen tarkkaillut.

Näyttistä en ole päivitellyt, Windows päivittelee itse itseään.

Mm.. minkä valikon kautta tuonne tapahtumienvalvontaan pääsee?

5. make1972

make1972 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    mulla oli saman lainen ongelma,mutta se johtu siitä kun mulla oli sata levy adapterilla ide väylässä,koska emolevyssä ei ollut sata lähtöä.kuulemma muillakin kenellä ollut adapteri on ilmennyt saman laisia ongelmia,ei kylläkään kaikilla.

6. deleted-user

deleted-user Guest

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Tapahtumienvalvontaan pääsee näin:

Käynnistä -> Ohjauspaneeli -> Suorituskyky ja ylläpito -> Valvontatyökalut -> Tapahtumienvalvonta -> ja sieltä valitset haluamasi login ,eli tässä tapauksessa järjestelmän.

Mahdollista päivittää ne ajurit?

7. afterwin

afterwin Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Emolevyn kondensaattori viat ovat aiheuttaneet tuollaisia oireita. Pullistuneet tai vuotaneet. Aina ei näy päälle päin mitään. Silloin pitää ensin sulkea pois muut mahdollisuudet.

edit: typoja

Viimeksi muokattu: 13.06.2007

Jaa tämä sivu