Mulla on semmonen ongelma että monet pelit ei toimi xp:ssä, esim. colin2, motocross madness 2, ja Mercedes-benz world racing. Kiva ostaa pelejä kun ne ei kummiskaan toimi. Yritin korjata asiaa asentamalla uusimman directX:n; mutta tuloksetta. Olisiko tähän ongelmaan joku järkevä selitys ja ratkaisu?
Mulla on Windows xp koneella ja kaikki pelit toimii hyvin lähes aina. Mikä on virheilmoitus yleensä kun ne pelit ei toimi? Kerro "KAIKKI" tiedot koneestas ni koitetaan selvittää ongelmasi.
nuo pelit ovat aika vanhoja. saattaa johtua siitä. onhan xp:n sp1 asennettu? ja näyttiksen, emon, äänikortin jne. uusimmat ajurit? ja pelien patchit?
Mulla on sama ongelma lähestulkoon kaikkien vanhempien pelieni kanssa. Pelit ei ole tehty xp:lle ja xp puolestaan ei tue niitä. Xp:ssähän on yhteensopivuustilan säätö, mikä ei ainakaan minun kohdallani ole toiminut melkeistä milloinkaan. Joskus vanhemmille peleille tehdään xp-päivitys, mutta sekin on harvassa. Tuo Colin McRae 2 ei toimi mullakaan. Ei kai tässä voi muuta kun antaa ison käden Microsoftille yhteensopivuuden luomisesta. Jos joku onnistuu ratkaisemaan tämän ongelman, niin ilmoitelkaa ihmeessä, ei olisi mennyt kaikki kalliilla ostetut pelit hukkaan.
Jos pelailet vanhoja pelejä mitä edellä mainitut ovat niin joissain tapauksissa auttaa kun emuloit jotain vamhempaa windowsia niinkuin vaikka win 98. Se onnistuu silleen että valitset *.exe tiedoston jolla peli toimii ja klikkaat hiiren oikean puoleista nappia. Otat sieltä tiedot ja sieltä yhteen sopivuus ja valitset sieltä että suorittaa windows 98/me moodissa sen toimimisen. Ellei toimi sillä niin voit kokeilla niillä muilla vaihtoehdoilla mitä sieltä löytyy. Ja noilla kyseisillä peleillä tolla uusimmalla direct x:llä ei vaikutusta kun noi muistaakseni toimii ihan seiska versiollakin siitä. Ja näytönohjaimen ajurithan ovat kunnossa?
Niin se mun kone ei oo kovin vanha, alle puol vuot tta. - 2,4 GHz intel celeron - 256 megaa muistii - integroitu intel extreme (64 meganen, pitäs ostaa uus näytönohjain) - 80 giganen kovo - windows xp home edition
Niin kuin jaartar sanoin niin noi pelit ei tosiaan toimi XP:ssä ilman kikkailuja. Colinin kohdalla tuon olen jo itsekin todennut. Helpoin olisi kait asentaa esim. 98 toiseen tai samaan koneeseen ja pelata sillä. Toinen helppo vaihtoehto on noudattaa jaartarin ohjeita, mutta jos ei auta homma menee vähän vaikeemmaks kikkailuks.
motocross madness 2 Tämän toimimattomuus johtuu ainakin puuttuvasta indeo kodekista hae yhteensopivuuspäivitys windowsupdatesta.
No imuroin windowsiin päivitykset (yht. noin 20 megaa) eikä auta. Motocross madness 2 ei toimi vieläkään. Lievästi sanottuna ärsyttää kun on ihan ostettu peli. Kun pelin käyynistää aukeaa ensin ikkuna jossa valitaan nätönohjain. No kun valitsee niin peli alkaa normaalisti. Tulee microsoftin ja muiden pelifirmojen mainoksia. Sitten tulee jo itse latausikkuna; silloin peli kaatuu ja heittää windowsiin. Kaiken huippu on että mcm2 on microsoftin peli! Voisko tähän olla joku järkevä ratkasu vielä? ei viittis uutta pelii myydä eteenpäin.
Windowsupdatest ei mun mielestäni saa indeo xp:t mikä voisi olla syy. Kokeileppa hakee ensin microsoftin sivuilt ja sit vaik googlest tai p2p ohjelmal. Tommonen codec ku: indeo xp
Motocross Madness 2 on Microsoftin omien sivujen mukaan tuettu myös Windows XP:lle, joten kannattaa harkita tuotetukea tai sitten etsiä apuja Microsoftin Games Support Centeristä: http://support.microsoft.com/?pr=gms ja tarkempaa listausta täältä: http://support.microsoft.com/common...cross Madness 2&LL=kbmotocrossm2&Sz=motocross
Kyllä Colin 2 pitäisi xp:ssä toimia ihan moitteetta. Itselläni toiminut ilmaan mitään säätämistä (compatibility mode tms.), samoin kaverilla... itsellä xp:ssä sp1, kaverilla ei ja hyvin vaan toimii. Tietysti windowsin vika useimmissa tapauksissa (99.9%), mutta ei oman kokemukseen mukaan tässä... vai onko mulla vaan käynyt tuuri ko. pelin kanssa.
kyseiset pelit eivät ole uusimmasta päästä jos koneessa on paljon potkua niin kannattaa homata joku cpu killer softa niitä saa netistä ilmasiks