Kannettavani (Compaq) mukana tuli kyseisen käyttöjärjestelmän suomen, ruotsin ja englanninkielen asennuslevykkeet. Koneeseeni on valmiiksi asennettu XP Home suomenkielinen ja sen uudelleenasennus käy käyttämällä "quick restore" levykettä. Kysynkin nyt, että onko minun mahdollista myydä kyseiset kolme kiekkoa kaverilleni ja hän voi aktivoida käyttöjärjestelmän omaan koneeseensa ja se on näin ollen virallinen? Kun en näistä kannettavan mukana tulleista levykkeistä mitään ymmärrä ja aina kun olen oman koneeni formatoinut olen asentanut ohjelman käyttäen tuota em. "pika-asennuslevykettä", jossa on valmiiksi ajurit ym. tälle omalle kannettavalleni. Näin ollen nuo kolme muuta käyttöjärjestelmälevykettä lepää täysin käyttämättömänä kaapissani. Sen verran testasimme, että suomenkielinen ainakin asentui kaverini koneelle (joka ei ole compaq) mutta aktivointia emme vielä suorittaneet, koska tahtodoin vielä tarkistaa tämän laillisuuden ja onnistumisen?
Windows XP käyttistä ei ensinäkään saa myydä eteenpäin ilman Microsoftin lupaa. Toiseksi aktivointi ei onnistu. Ei siis ole laillista...
sanot, että aktivointi ei onnistu ja kuitenkin ohjelma asentui täysin normaalisti ja kone kysyi aktivoidaanko tai muistutteleeko hän aktivoinnista aika-ajoin...?
No ite en mitään XP:tä koneelle suostu asentamaan, mutta eikös se pidä aktivoida tietyn ajan sisällä? Kuukausi? Toki asentaminen onnistuu... Kaks konetta ei voi käyttää samaa rekisteröinti avainta. Siihen koko XP:n kopiointi suojaus perustuu...
XP kysyy activointia aika ajoin ja jos sitä ei activoida..muistaakseni 30pv aikana se ei suostu enää sit toimimaan.. tosta ajasta en oo varma..tarkempi tieto löytyy varmasti mikkisoftan sivulta.
kysyy kysyy, mutta jos en itse ole tuota aktivointia omalla koneellani tehnyt ja siihen on valmiiksi ollut asennettuna tuo xp home - niin voiko joku toinen aktivoida itselleen tuon xp:n - siis ihan virallisesti. Se on ongelmani.
jööman: suomen oikeus on todennut softien (myös wintoosien) jälleenmyynnin lailliseksi ilman mikkisoftan erillistä lupaakin, kuhan on aito kopio kyseessä.
Product Key noissa levykkeissä on sama kuin tuolla palautuslevykkeellä. Et voi myydä muuta kuin pannun alusiksi.
Jaa - no en nyt tiedä kyllä miten se mahtaa olla, kun varmistin tuolta myyjäliikkeestä asian varmistin niin totesi, että kysymyksessä on tuotteen mukana tullut käyttöjärjestelmälevyke ja käytettävissä kyllä muuhun koneeseen kuin omaani.