elikkä te jotka ootte jo kokeillu tai kokeilette parhaillaan tätä windowsin uutta käyttistä ni pistäkää tänne vinkkejä, hyviä puolia ja huonoja puolia. yhteen sopivuus ohjelmien ja laitteiden kanssa huonoja puolija: -erittäin raskas käyttis koneessa pitää olla melkolailla potkua että jaksaa ongelmitta pyörittää sujuvasti. -kaatuuilee paljon -turhia ohjelmia pyörii taustalla koko ajan. hyviä ominaisuuksia: -jos jotakin yhteen sopivuus ongelmia esiintyy ohjelmien kanssa niin löytyy wintoosan oma yhteen sopivuus ohjelma mikä auttaa asentamaan ohjelman. -tunnistaa autoaattisesti s-ata kovalevyt (ei tarvitte mitään hikisiä korppuja) + ajureita tuskin edes tarvitsee. -selkeä ja melkein helppo käyttöinen. eli pistähän sinäki omat kokemuksesi vistasta niin kaikki muutkin jotka eivät ole kokeilleet niin tietävät kannattaako edes kokeilla vai jättääkö väliin. edit: tänään pitäs kokeilla tuota uusinta 64 bittistä versiota jos aikaa on saa nähä miten se toimii mun koneen kokoon panolla verrattuna 32 bittiseen versioon
En ole testannut, mutta netistä luettujen foorumeiden/juttujen perusteella varmasti raskas. Selkeydestä ja helppoudesta, varmaan XP:n luokkaa. Itse en pidä oikein niistä sää/kello-paneeleistä ja ohjelmista siellä sivulla. Kaikki puhuu pahana asiana sitä, että täytyy päivittää paljon rautaa. Itse se ei niin haittaa, kun sitä tulee kuitenkin päivitettyy konetta monta kertaa vuodessa. Tosin pari asiaa harmittaa, joutuu ostaa HDCP-tuella varustetun näytön ja näyttiksen, jos tahtoo kattella HD-leffoja (tietenkin joutuu ostaa HD-DVD/Blu Ray -asemankin, joka taas maksaa vähän päälle omaisuuden ^^). Sitten toinen on peliasiat, viimeistään meikä alkaa vaihtaa Vistaan, kun pelit tarvitsevat toimiakseen sitä. Ymmärtääkseni DirectX10 ei saata tulla XP:lle, onko tästä tietoa kenelläkään? Btw, en ole ikinä tarvinnut korppuja s-ata kovojen tunnistukseen XP:llä (tai linuxissa)..(?) typo*
joo kyllähän se on että saattaa olla mun emosta kiinni että tarttee joka ikinen kerta ku asentaa xp:tä tällästä löyty DirectX10:stä täältä: http://www.kirupa.com/forum/showthread.php?t=208501&page=2 mutta kukapa sen tietää. aika näyttää.