1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Windows Update ei lataa

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi singsing 11.02.2005.

  1. singsing

    singsing Member

    Liittynyt:
    27.01.2005
    Viestejä:
    13
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Käyttis on WinME, jolle olisi updatessa tarjolla kolme suojauspäivitystä:
    - IE6 SP1 -suojauspäivitys
    - Windows ME suojauspäivitys
    - Media Player 9 -suojauspäivitys

    Pääsen Web-valintaikkunaan saakka, jossa update ilmoittaa lataavansa
    asennettavia päivityksiä ja pyytää odottamaan hetken.

    Siihen se sitten jääkin - yrityksiä olen tehnyt toistakymmentä ja
    odottanutkin jopa yli puoli tuntia.

    Kone on puhdas kuin pulmunen (jos windowsia ja IE:tä ei lasketa).
     
  2.  
  3. Harski

    Harski Guest

    Onko koneen päiväys ja aika oikein ?
     
  4. singsing

    singsing Member

    Liittynyt:
    27.01.2005
    Viestejä:
    13
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Oikein on sekunnilleen.
    Palomuurin asetuksistakaan ei ole kyse; olen tarkastanut useaan kertaan.
    Tammikuussa latasin ja asensin windowsupdatesta päivitykset normaalisti - nyt lataus jumissa, ei edes mitään virheilmoitusta...
     
  5. tsl

    tsl Member

    Liittynyt:
    28.09.2004
    Viestejä:
    95
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mulla ittellä on windows xp, ja kun yritän ladata päivityksiä update-sivulta kone kyllä ne lataa, mutta asennusvaiheessa tulee aina ilmoitus, että " päivityksiä ei voitu asentaa", eli asentaminen ei koskaan onnistu. Saan kyllä sitten päivitykset asennettua siten, että menen ensin microsoftin sivulle, ja haen sieltä downloads kohdasta kyseisen päivityksen ja lataan sen asennustiedoston sitten oman koneen kiintolevylle. Sen jälkeen päivityksen asennus kyllä onnistuu, kun sen käynnistää omalta kiintolevyltä. Kokeileppa sinäkin tämmöistä taktiikkaa, saattais toimia.
     
  6. singsing

    singsing Member

    Liittynyt:
    27.01.2005
    Viestejä:
    13
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olen kokeillutkin jo tuota kautta, mutta yritinpä uudelleen.

    Sama tulos: latausikkuna kosahtaa kohtaan "Windows Update lataa asennettavia päivityksiä. Odota hetki. Valmistellaan latausta".

    Merkillistä - [bold]koskaan[/bold] aikaisemmin tätä ei ole tapahtunut.
     
  7. lettas

    lettas Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    03.03.2003
    Viestejä:
    4,405
    Kiitokset:
    218
    Pisteet:
    93
    Eikös se microsoft ole jo pitkään lupaillut tuota ominaisuutta piraatti-wintoosiin. Winupdate ei toimi, mutta automaattinen päivitys ja pakettien haku suoraan palvelimelta toimii.
     
  8. tsl

    tsl Member

    Liittynyt:
    28.09.2004
    Viestejä:
    95
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mulla on kyllä taatusti aito ja alkuperäinen windows xp, että siitä ei ole kiinni tuo tökkiminen. Ja aikaisemmin se päivitysten asentaminen onnistui ihan ok update-sivun kautta, mutta nyt viime aikoina on jostakin syystä alkanut tökkimään. Mistäpä sitten johtuneekin tuommoinen.
     
  9. singsing

    singsing Member

    Liittynyt:
    27.01.2005
    Viestejä:
    13
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Annatko vielä sen MS:n sivun URLin (linkin), jolta käyt nuo päivitykset lataamassa - siis pakettien hakulinkin.
     
  10. Erkkimon

    Erkkimon Active member

    Liittynyt:
    26.01.2005
    Viestejä:
    1,164
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Minulla on aito Winukka XP ja sama ongelma ilmeni minullakin. Tappelin sen kanssa vähän aikaa ja kaikki korjaantui asentamalla Wintoosa uusiksi. Se on kuitenkin tehtävä vähintään kerran vuodessa, kun Wintoosilla, varsinkin XP:llä, on taipumus jumiutua. Samalla saa siivottua turhat skeidat koneelta pois.

    Jos vain viitsit, kannattaa asentaa Wintoosa uusiksi. Auttaa todennäköisesti. Tietysti vaatii pientä paneutumista... -Varsinkaan jos ei ole toista osiota, mihin kamaa tunkisi.
     
  11. tsl

    tsl Member

    Liittynyt:
    28.09.2004
    Viestejä:
    95
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
  12. singsing

    singsing Member

    Liittynyt:
    27.01.2005
    Viestejä:
    13
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitos, tuolta sivulta olen itsekin haeskellut ja sieltä onnistuu kiintolevylle lataaminen.

    Sivulta en vaan löydä ME:lle enempää kuin IE:llekään yhtään päivitystä tälle vuodelle...
     
  13. tsl

    tsl Member

    Liittynyt:
    28.09.2004
    Viestejä:
    95
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Hae se päivitys sillä " search for download " haulla. Eli panet ensin siihen " keyword " kohtaan sen haettavan päivityksen tunnuskoodin ( esim. KB87098 tms. ) ja siihen
    "product/technology " kohtaan windows ME, ja sitten panet sen hakemaan päivitystä. Silloin se löytää englanninkielisen päivityksen, ja jos tarviit suomenkielisen version sinun pitää muuttaa kieleksi " finnish" ja sen jälkeen painat "go "-nappia, jolloin se hakee vastaavan suomenkielisen päivityksen. Pitäis löytyä.
     
  14. singsing

    singsing Member

    Liittynyt:
    27.01.2005
    Viestejä:
    13
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Umpikujalta näyttää.
    WinME:lle ei löydy tuoltakaan sivulta helmikuisia päivityksiä, XP:lle ja kakstonniselle kylläkin.
     

Jaa tämä sivu