Moikka! Huomasin tänään ihan vahingossa että Windows Media Player:in kirjasto on täynnä musiikkia mitä olen ladannut alas kauan sitten. En halua että musiikkia kerääntyy sinne, eli pystyykö Windows media player asentamaan jotenkin ettei musiikkia tallennu sinne? Ja onko sama muittenkin soittimien kanssa ?
WMP:n asetuksista kirjasto/libary välilehti ja sitten monitor folders... napin takaa pois kansiot. Monissa muissakin uusissa mediasoittimissa on tuo ominaisuus että se voi valvoa noita kansioita uusien kappaleiden varalle, jolloin ei tarvitse itse lisätä niitä kappaleita manuaalisesti kirjastoon vaan ne löytyvät kätevästi suoraan sieltä.
Teinkö nyt oikein kun mulla on WMP suomenkielisenä, eli avasin Windows Media Playerin, valitsin Työkalut - Asetukset - Kirjasto. Sieltä painoin Tarkkaile Kansiota ja sitten poistin kansiot sieltä ? Kaikki musiikki on kuitenkin vielä tallella, mitään ei ole poistunut?
Ne kirjastoon jo lisätyt kappaleet täytyy manuaalisesti poistaa siitä soittolistasta. Mutta jos noihin kansioihin laittaa uusia kappaleita niin niiden ei pitäisi ilmestyä enää kirjastoon.