Kuinka moneelle koneelle on mahdollista asentaa 1 win xp lisenssi?? Yrityksen 14-15 koneelle olisi tarkoitus asentaa win xp, mutta montako niitä win xp CD pitäisi sitten ostaa??
Mun mielestä se on niin että jos tavallisen Win XP:n ostat niin se lisenssi on tarkoitettu vain yhdelle koneelle, mutta kyllä jotain yritys paketteja pitäs olla en oo kyllä varma..
Normaali lisenssi on 1:lle koneelle. Yrityksille on tarjolla ns. paketti lisenssejä, eli saa alennusta kun ottaa monta. Kannattaa kysyä virallisilta jälleenmyyjiltä. Edit: Eli niin kuin yllä mainittiin, unenpöpperössä luin vallan muuta
totta, tavallisen ceedeen lisenssi on yhtä konetta varten. sit saa niitä yrityspaketteja, joissa myydään monta lisenssiä. eiköhän mikkisoftan sivuilla ole tietoa siitä.
Tavallisen win xp:n voi asentaa kahteen koneeseen yhdellä lisenssillä. Jos yrittää kolmanteen koneeseen niin se vaatii uutta serialia.
Eiköhän sen yhden saman win xp:n saa asennettuu vaik 100 koneelle samalla tunnuksella. Se vaa on se lisenssi kysymys kuinka moneen koneeseen sen SAA asentaa. Yritysmaailmassa ku on niin erilaista
Yritys lisenssillä olevan XP:n VOI asentaa niin moneenku haluu.. ei ole activointia, mutta Lisenssi PITÄISI olla kaikkiin. nim. jonkun sata yrityksessä asentanut..
kaupasta ostetusta ja esim tietokoneen mukana tuleva winxp OEM voidaan asentaa kahdelle erikoneelle samalla serialilla. Mulla ainakin tuli xp:n mukana paperi läpyskä jossa luvalla vielä sanottiin että enintään 2 koneeseen ja jos haluaa 3 koneeseen laittaa niin pitää ostaa uusi lisenssi. Niin ja mulla oli siis OEM versio itsellä. Lisäksi velipoika osti kaupasta kaverin kans puokkiin xp:n ja laittovat kummanki koneeseen samalla serialilla. Tiedoksi vain niille jotka tuskailee kotikoneen kanssa että saako asentaa iskälle kans.