Hei! Olen asentanut pari kuukautta sitten uuden näytönohjainkortin, Asus X1600 Pro ja se toimii ihan hyvin XP:ssa ja Vistassa. Minulla on kuitenkin ongelmia Windows 98:n kanssa. Joudun käyttämään jopa nykyaikanakin Windows 98:ia, koska jotkut ohjelmat eivät toimii XP:ssa lainkaan ja toisaalta haluan joskus vielä käyttää vanhoja käyttöjärjestelmiä. Olen etsinyt Googlesta ajuria kyseiselle näytönohjaimelle, mutten löytänyt mitään. Voiko joku neuvoa, mistä voisin saada ajurit? Samalla kysyn, että voiko tulla ongelmia, jos käytän Windows 98 uusien laitteiden kanssa? Ei kai ne fyysisesti rikkoutuu, jos vaikka 98:ssa sattuu olemaan väärät ajurit. Esim. emolevyä varten ei ole mitään Windows 98:lle ajuria. Onneksi muut laitteet toimii siinä (vielä ainakin).
Se riippuu myös siitä, missä se 98 on verrattuna XP:hen. Jos samalla kovalevyllä, ovat häiriöt todennäköisiä. Hiukan parempi on tilanne jos omalla kovollaan. Ei se mitään osia riko, mutta monenlaisia häiriöitä voi aiheuttaa, mikä johtuu juuri erilaisista ajureita. Nythän kone hakee ajurinsa XP:stä ja vaikka käynnistät 98 se pyrkii hakemaan ajureitaan myös XP:stä. Itse taistelin aikoinaan toista vuotta ja yritin sinnitellä kahden käyttiksen kanssa, kun ne olivat eri kovolla. Juuri näyttiksen aiheuttamiin sinisiin ruutuihin sitten kyllästyin ja otin pois 98:n. Asensin sen vanhaan koneeseen, jota sanon museokoneeksi. Mutta hyvin tulee kyllä XP:llä toimeen, onhan siina tilakin josssa käytetään vanhoja käyttiksiä retrotarkoituksiin.
Minulla on XP ja 98 eri kiintolevyillä, joten sellaisia ongelmia ei vielä tullut. Käytän 6 Gt. kiintolevyn 98:a varten.
Joo se on vähän parempi niin, mutta ei pitemmän päälle vuorenvarmaa. 98 tila 6 G on ihan riittävä, kun sillä ei kuitenkaan hyötytyöskennellä. Toivotaan, että pelittää. Jos häiriköi, niin tiedät mistä kenkä puristaa. Mullakin saattoi mennä viikko ilman häirinkejä, mutta siten taas yhtenä päivänä saattoi systeemi olla tukossa tämän tästä. Muistaakseni se oli nimenomaan XP, joka sitten kampitti kun oli löytänyt vääriä ajureita.