Onko Päivitys levyillä mahdollista asentaa windows 7 tyhjään kovalevyyn jossa ei ole mitään käyttistä
Ei onnistu asennus tyhjälle kiintolevylle koska kiintolevyllä täytyy olla ennestään asennettuna käyttöjärjestelmä. http://windows.microsoft.com/en-US/windows7/upgrading-to-windows-7-frequently-asked-questions http://windows.microsoft.com/fi-FI/windows7/Installing-and-reinstalling-Windows-7
Sehän on harmi koska kävin kyseleen paikallisesta tietokone lliikkeestä win7 oem versiota meinas että ei suostu myymään ilman komponenttien ostoa Tarjos tuota vaikka sanoin että tyhjään meinaan asentaa. Onko se silleen että OEM versiota ei saa myydä pelkästään vaan pitää olla jokin osa/koko kone? Sillä olen joskus lukenut että vistan kanssa yritettiin samaa mutta loppu peleissä joutuvat myymään pelkkiä käyttiksiä ilman vitosen hiirtä.
Verkkokaupasta tai jimmsistä meinasin tilata kun tuolta ei saa pistin verkkokauppaan kysymyksen että myyvätkö ne koska olen sieltä jo komponenteja ostanut
Tuota olikin mulle uusi tieto. Itse kävin paikallisesta Anttilasta viime vuoden loppupuolella kyselemässä Windows 7 asennuspakettia mutta hyllyssä oli vain päivityspaketteja (noin 130 euroa), joista myyjä kertoi että asennus ei onnistu tyhjälle kiintolevylle. Kävelin sen jälkeen muutama sata metriä ATK-liikkeeseen josta ostin ainoastaan Windows 7 Professional 64-bitt (OEM) täysversion joka maksoi alle 100 euroa.
Päivitysversion(retail) asentaminen saattaa onnistua siten että asentaa ensin ilman avainta ko. version ja sitten uudelleen avaimen kanssa ja poistaa windows old kansion. Ainakin vistan asennus onnistuu näin...
Ehkä helpoin ostaa tuo OEM kun sen saa netistä ilman ylimääräsiä ostoksia eikä tarvi asentaessa kikkailla
Muistat sitten kerralla ottaa oikean version, sillä OEM-asennusmedialla on vain sen bittinen versio, kun ostetaan (eli jos ostat 32-bittisen, asennus-DVD:llä on vain 32-bittinen versio). Avain toki käy kumpaankin versioon. Mutta kannattanee ostaa suoraan 64-bittinen, ellei käytössä ole jotain tärkeää oheislaitetta, jolle ei saa 64-bittisiä ajureita.