Windows 7 ei mene horrostilaan

Viestiketju Kannettavat tietokoneet -osiossa. Ketjun avasi VAIO98 19.01.2014.

1. VAIO98

VAIO98 Member

Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    18
    Välillä kun laitan windows 7:kan horrostilaan tietokoneen näyttö menee mustaksi ja kone on päällä vielä noin 15 minuuttia, jonka jälkeen se on uudelleen käynnistynyt ja on kirjautumisnäkymässä. Kone on jostain ihmeen syystä sammunut ja käynnistynyt vaikka käskin sen mennä horrostilaan. Haluaisin saada selville mistä tässä asiassa on kyse.

Viimeksi muokattu: 19.01.2014
  2.  
  3. Joensuu

Joensuu Active member

Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    68
    Miten on virranhallinnan asetukset??

4. VAIO98

VAIO98 Member

Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    18
    Miten virrahallinta asetukset tähän liittyy?? Kone menee aina välillä normaalisti horrostilaan niin kuin pitääkin, mutta nyt on usein käynyt niin kuin aiemmassa viestissä kuvailin. Horrostilaan mentäessä tulee jokin ongelma joka tekee tämän ongelman.

5. Tiger25

Tiger25 Active member

Kiitokset:
    72
    Pisteet:
    78
    Horrostilahan tarkoittaa juuri sitä että istunto tallennetaan juuri sellaisena kuin se oli ja kone käytännössä sammutetaan. Horrostilasta plautuessaan kone voi pyytää kirjautumista sisään uudelleen. Horrostilaa en ollenkaan käytä juuri sen takia että kone saattaa sekoilla sitä käyttäessä. Ongelmasi voinee johtua siitä että istunto ei tallennu oikein ja kone seuraavan kerran käynnistyessään käynnistyykin normaalisti eikä palauta konetta horrostilasta.

Itse käytän mieluummin lepotilaa joka ei sammuta konetta ja tiedot säilyvät paremmin. Ainakin oma Samsungini kirjutuu automaattisesti ulos käyttäjätililtä, kun suljen kannen ja se menee automaattisesti lepotilaan. Tämä voi vaikuttaa siltä että kone on käynnistynyt uudestaan, koska kone pyytää lepotilasta palautuessaan käyttäjää kirjautumaan sisään.

Koska näitä toimintoja hallitaan koneen virranhallinnan profiilien kautta, on tärkeää tietää miten olet ne määrittänyt. Itselläni kone ei mene lepotilaan automaattisesti verkkovirrassa ollessaan, muulloin kuin kannen sulkiessani. Näytön se kyllä himmentää ja sammuttaa jos koneella ei vähään aikaan tee mitään, mutta lepotilan olen poistanut käytöstä verkkovirta-asetuksista, jolloin kone menee lepotilaan vain silloin kuin kannen sulkee.

6. VAIO98

VAIO98 Member

Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    18
    Outoa on että tämä ongelma toistuu aina kun en ole kotona ja näin ollen kytkenyt konetta työpöytä setuppiin, mutta kotona horrostila toimii normaalisti. Voi olla että jokin laite kytkettynä. Tietokone ei onnistu menemään horrostilaan vaan kaatuu.

7. Tiger25

Tiger25 Active member

Kiitokset:
    72
    Pisteet:
    78
    Tuon perusteella epäilisin että sulla on akkukäytön virranhallinta-asetuksissa jotain häikkää, kattele olisko siellä jotain asetuksia pielessä.

8. VAIO98

VAIO98 Member

Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    18
    Minulla on ollut tietokone kytkettynä verkkovirtaan kun olen laittanut tietokoneen horrostilaan. Ja en usko että se siitä on kiinni koska minulla on nuo asetukset kunnossa. Ongelma on varmaan nyt se että minulla on jokin ohjelma tai laite kytkettynä joka aiheuttaa ongelman.

Jaa tämä sivu