Winampin CD-nimitietojen tietokanta

Viestiketju Keskustelua musiikkiohjelmista -osiossa. Ketjun avasi Atsaloom 08.09.2003.

1. Atsaloom

Atsaloom Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Hei.
    Olen muuttamassa juuri isoa klassisen ja muun musiikin kokoelmaani cdeiltä tietokoneelle MP3siksi. Dekoodaukseen olen käyttänyt CDex ja EAC -ohjelmia. Ongelmana minulla on, että CDex ja EAC eivät läheskään aina löydä klassisen musiikin ja muiden harvinaisempien musiikki cdeiden nimitietoja näiden ohjelmien (CDex & EAC) tietokannoista. Kun soittaa samoja cd-levyjä Winampilla niin nimi tiedot löytyy AINA.

Joten kysymys kuuluukin, onko semmoista audio cdeistä --> MP3siksi dekoodaus-ohjelmaa joka käyttää cdeiden nimitietojen hakuun samaa Winampin käyttämää nimi-tietokantaa?

Tällaisen löytäminen nopeuttaisi huomattavasti MP3sten tekoa, kun ei tarvitse kirjoitella kappaleiden nimiä.

Kiitos erittäin paljon vastauksista.

2.  
  3. dRD

dRD I hate titles Ylläpitäjä

Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    En nyt tiedä ihan tarkalleen, mutta käsittääkseni WinAMPilla ei ole omaa nimitietokantaa vaan se käyttää CDDB2:sta kantanaan, ainakin WinAMP2:n virallisen featurelistin mukaan.

CDEx ja EAC käyttävät käsittääkseni saman firman (GraceNote) ilmaista kantaa eli CDDB1:stä, johtuen nimenomaan siitä, että CDDB2:n käyttö maksaa rahaa.

4. Atsaloom

Atsaloom Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Hienoa! asiaan tuli heti edistystä. Kiitos.

Nyt pitäis vaan ilmeisesti löytää ohjelma joka käyttää tota CDDB2 tietokantaa...

Lisää vastauksia vaan aiheeseen jos on tietoa.

5. dRD

dRD I hate titles Ylläpitäjä

Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    Yleensä kaikki em. tyyppiset ohjelmat ovat kaupallisia (tai sitten megalomaanisten firmojen omistamia, kuten WinAMP).

6. Atsaloom

Atsaloom Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Pienen netistä tutkimisen jälkeen noita ohjelmia jotka käyttää CDDB2 tietokantaa tuntuis olevan ainakin mm. Roxion Easy CD, jossa siis ilmeisesti on enkooderi mukana.

Onko tuo Roxion uusin, ilmeisesti ver.6, hyvä ohjelma noiden MP3sten luontiin? Onko kokemuksia? Onko parempaa ohjelmaa?
    Kaikki ohjelma vinkit kelpaa, kaupalliset tai ei-kaupalliset.

7. p0rkkana

p0rkkana Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ite olen tuota Audio Grabberia (maksullinen) käyttänyt, se osaa ladata myös piisien tiedot jostain cddb:stä tai freedb:stä (en nyt heti muista :).

Ja siihen sitten lame:n tai fraunhoferin codecia, ni johan sujuu :)

8. Atsaloom

Atsaloom Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Olen nyt kokeillut ainakin 15 eri CD-audio-->MP3 ripperiä, mutta yksikään ei ole tuntunut tukevan tuota maksullista CDDB2 tietokantaa. Kaipaisin kipeästi lisää vinkkejä alkuperäiseen kysymykseen.

Jaa tämä sivu