Winamp ja Ipod

Viestiketju Keskustelua musiikkiohjelmista -osiossa. Ketjun avasi maxmaiste 23.05.2007.

1. maxmaiste

maxmaiste Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Minulla on vähän ongelmia käyttää näitä yhdessä, olen kyllä aika noviisi ja vasta juuri aloittanut. Toimiiko tämä yhdistelmä eli toimiiko Winampin media library hyvin (nyt jostain syystä ekaa kertaa kokeillessani näyttää monet biisit kahteen kertaan) ja saako siitä hyvin siirrettyä biisit ipodiin (yritin siirtää 9 kpl, mutta vain 5 kpl siirtyi)?

2.  
  3. opaaliola

opaaliola Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Moi maxmaiste!

Suosittelen, että alat käyttämään musiikiin kuunteluun (tai ainakin kokeilet) foobar2000-nimistä ohjelmaa. Se on nimittäin paljon parempi ohjelma siihen kuin Winamp. Foobaarissa on keskitytty siihen olennaiseen eli musiikkiin ja siihen se todellakin on hyvä :)

Sitten toiseen asiaasi. Eli siis tarkoitat että miten onnistuu biisien siirto iPodiin? Ja olet siirtänyt musiikkia Winampilla? Itse käytän kyseiseen siirto-operaatioon YamiPod-nimistä ohjelmaa. Sillä on paljon helpompi ja mukavampi muutenkin siirrellä tiedostoja tietokoneen ja iPodin välillä kuin iTunesilla.

Kokeileppa noita ohjelmia ja kerro mielipiteesi niistä. Jos tulee ongelmia matkan varrella, niin kysy, niin autan mielelläni :)

4. maxmaiste

maxmaiste Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Täytyykin heti kokeilla noita ohjelmia. Kyselin toisessa threadissa näin :"Miten winampissa (v5.35) toimii biisien nimien haku netistä? Rippasin äsken cd:n mp3:siksi ja laitoin winampin soittolistaan. Biisit näkyvät vain tyyliin track 1, track 2... Onko winampissa joku toiminto jolla sen saa hakemaan netistä biisien nimet ja tallentamaan ne IDtagiin jolloin ei tartte itse kirjoittaa nimiä? "

Toimiiko kappaleiden nimien haku foobaarissa?

5. maxmaiste

maxmaiste Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Foobar vaikuttaa ihan hyvältä, mutta siinäkin music library on ihan sekaisin. Library taitaa hakea tietonsa biisien id-tageista ja nämä ovat vähän mitä sattuu. Eli jos joku tietää saako tagit haettua netistä automaattisesti niin ongelma varmaan ratkeaa..

6. opaaliola

opaaliola Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Moi taas!
    Tuota en kyllä tiedä, sillä en ole Winampia vähään aikaan käytellyt. Eiköhän sen joku täällä osaa kertoa jossain vaiheessa :)

Kyllä toimii. Vakioasetuksina on että kun painat F3-näppäintä niin saat haku-jutskan esille. Toinen vaihtoehto etsiä kappaleita on painaa Ctrl+F. Näitä pikanäppäimiä voi kyllä säätää foobarin asetusvalikosta (jonka saat auki painamalla Ctrl+P) ;)

Sitten hieman ei-otsikkoon liittyvää (Offtopic):

Tämä näppäinyhdistelmä (Ctrl+F) toimii myös esim. Internet-selaimesi haun aukaisijana. Se on kätevä, sillä jos katsot esim. tätä sivua. Siellä on lueteltuna melkeinpä kaikki "pahat" ohjelmat mitä on olemassa. Itse joudun käyttämään tuota sivua paljon, sillä fixailen HjT-lokeja ja tuolta on aina kätevä katsoa jos en tiedä että onko joku ohjelma paha :) Eli siis jos minulla on jonkun ohjelman nimi ja haluan katsoa että onko se tuolla pahojen listalla, niin avaan vain tuon sivun ja painan Ctrl+F ja kirjoitan siihen sen ohjelman nimen ja sitten näkyy että onko se siellä listalla mukana. Sori näin pitkä selostus ja en tiedä että tiesitkö sinä tämän mutta nyt ainakin tiedät että Internet-sivultakin voi etsiä :)

Jaa tämä sivu