Moi, voisitteko neuvoa olen asentamassa win98 kannettavaan uudestaan. Kun laitan asennuslevyn koneeseen hakee ja hakee kun vihdoin pääsen eteenpäin ja kirjoitan fdisk niin tulee teksti " kiintolevyä ei ole. D:\WIN98> mitä tohon pitäis kirjoittaa?
Panosta seuraavalla kerralla hieman tuohon otsikkoon. "Nyt hätä!" kuvaa ongelmaasi todella huonosti, jos ollenkaan.
Kitos vaan mutta minulle se on hätä jos ei osaa ja haluaa oppia joten laitoin tänne koska en tiennyt mihin osastoon kuuluisi!
Hätä ku hätä mut mitä parempi otsikko ni sen noppeemmi apuaki tulee. Hirveen moni kirjottaa tyyliin HELP!!! ja sitte ihmettelevät ku ei saa apua vaan pelkkää vinoilua...
Hellou taas, no tein ton ohjeen, eli nyt kone on tyhjä ei käyttistä. Ja laitoin 98 tekemäni korpun (käynnistyslevykkeen) lähti tekemään duunia ja tulikin teksti; vaihtoehdot 1,2,3 sit sanoi c asema valmis yms. ja heitti sellaisen kun A:\ ja pyysi kirjoittamaan help ja enter. No kirjoitin siihen sen C:> fdisk mutta sitten heitti uudestaan sen C:\> teksti yläpuolella kiintolevyä ei ole?? Joten biossissa on cofiguroinnit boottauksesta mitä laitan 1:st 2:st ja 3st, vai mitä voin tehä että saan tän toimimaan, pöytäkone on niin helppo asentaa mutta näitä kannettavia en ole fiksannut.
Mitähän se Jaska tuolla kommentillaan nyt tarkoittaa? Viittaatko kenties siihen että minulla on tapana huomattaa mikäli foorumin sääntöjä rikotaan? Sääntöjen käytöstä huomauttaminen ei ole arvostelemista. Minä en tietääkseni/muistaakseni ole täällä foorumilla ketään arvostellut, korjatkaa mikäli olen väärässä. Jos otetaan esimerkiksi vaikka tämä viestiketju ja tutkaillaan hieman sääntöjä. Suoralainaus foorumin sääntöjenkohdasta numero viisi: "Kirjoita myös sisältöä kuvaava otsikko. "Onx tietoo?" tai "AUTTAKAA JOKU! HETI!!" ei ole sellainen. " Tämän viestiketjun otsikko ei siis ole sääntöjen mukainen, joten siitä on aiheellista huomattaa kirjoittajalle. Tällä tavalla hän ehkä ensi kerralla kirjoittaessaa osaa keksia aiheeseen paremmin sopivan otsikon.
Mielestäni ihan asiallinen huomautus, PJKuona. Nimenomaan pyrittäisiin siihen, että saadaan nuo "help", "apua, paniikki!!" jne. otsikot pois ja uusi käyttäjä osaa ensi postauksen yhteydessä tehdä asiallisemman otsikon. ..korjasin nyt tuota otsikkoa. Niin juuri noissa ketjuissa yleensä käy. Joku huomauttaa tuosta otsikosta/säännöistä, ihan aiheesta vielä, ja sit koko ketju meneekin tappeluksi Edit: ettei ihan offtopic mene, niin ohjetta löytää kyllä: http://support.microsoft.com/kb/q221829/ http://appro.mit.jyu.fi/2003/kevat/laitteistot/demot/demo4/win98.html ..en noita täysin lukenut läpi, toivottavasti on apua. Kas, Preview-ikkuna palasi kuvioihin, varmaan jotain kokeilua taas..
Pistäppä 1:st boot deviceksi cd-asema. Windowssin asennuksessa on mahdollisuus formatoida tuo kovalevy. Kun olet päässyt asentelemaan sitä 98:sia niin ensimmäisessä uudelleen käynnistyksessä pitää muistaa vaihtaa 1:st boot deviceksi kovalevy (HDD-0). Muut voi jätää Disabled tilaan. Nuo biossin nimityjset on eri emoilla vähän erilaiset, mutta toivottavasti löydät.