Elikkäs asensin Susen ÄXPeen kanssa samalle kovolle toimi ihan normaalisti kunnes yritin käynnistää XP:n tokaa kertaa... ilmoittaa root hd0,0 filesystem typeunknown,partition type 0x7 chailoader +1 Mikäs nyt eteen............? TV:newbie Windowsin tiedostot näkyy Linuxin kautta ja kaikki on tallessa..
Minäkin olen n00b ja taistelen samassa sarjassa kanssasi: Wintoosa XP + SuSE 9.2 Linux. Oletko osioinut koviksen? Entä formaatti/-tit? Mikä siis on ongelmasi? Se, että sinulle tulee herja vai se, että herjalla on jotain merkitystä/vaikutusta?
Itsellänikin on samanlainen ongelma... Asensin ensin SuSE personal 9.1 kovon ekaksi omalle osiolleen... Perään asensin Win XPn. Nytten Linuxi hukkuijonnekkin... XP ei näytä sitä missään, eikä ole mittän hajua yhtään mistään :E Joku joka osaa voi varmaan auttaa ? Terv : Täydellinen nyyppä joka ei osaa yhtään mitään linuxista :/
tuon linuxin käynnistyksenlataajan jossa on linux ja windows saa palautettuu asentamalla sen uuvelleen buuttaamalla suse 9.1 cd:ltä.. siellä on sitten mahdollisuus asentaa se uudelleen.... kun asentaa windowsin eka niin ei oo ongelmia tuon kanssa
Joo niin päin se kandeeraa tehä mut mahollisesti jotaa on tehtävissä näin: Buuttaa SuSEn asennusrompulta ja valitse Boot from hard disk ja käynnistä Linux nortsisti. Mene YaSTiin, valitse System -> Boot loader configuration Mahollisesti voit tuolta jotain tehä. Kokeile vaikka vaihtaa Boot loader typeä, niin ehkä se jotenki laittaa sen emotasolla defaultiks..? Winkullaki on joku surkea boot loaderi, jota pitää sit vissii käyttää, jos tollee ei onnistu. Mä vaa en tiiä, et mikä sinne sitte pitäs laittaa? Et mikä winukan pitäis ladata ku ei oikeen riitä, et sanoo Winukalle, et SuSE pitäis nyt avata.
"Buuttaa SuSEn asennusrompulta ja valitse Boot from hard disk ja käynnistä Linux nortsisti. Mene YaSTiin, valitse System -> Boot loader configuration " Muuten hyvä, mutta toi avaa Win XPn... Tais mennä sitte uudelleenasennukseks taas kerran vai ?
Mulla meni noi asennukset ilman ongelmia näin: Ensin windows sitten suse ja kun kans oon newbie annoin susen hoitaa noi osiointijutut ja hyvin meni.
Ei tarvitse asentaa uudelleen. Toimi seuraavasti käynnistä asennus normaalisti. Siinä vaiheessa kun sulta kysytään mitä tehdään "New istallation", "Update..." niin valitse "Boot installed System" . Kun järjestelmä on käynnissä niin mene YaST -> System -> Boot Loader Configuration. Asenna grub uudestaan MBR:ään tai korpulle.