Tää ei varmaan kuuluis tänne no kysynpä kuitenkin: Mulla on win XP pro enkuks miten sen vois saada suomenkieliseksi. kun sillä asennus rompulla ei oo suomenkieltä mun tietääkseni? onko sellaista päivitystä jolla sen saa?
Eipä ole minun tietääkseni. Eli ostovaiheessa on päätettävä kumpaa / mitä kieliversiota sitä sitten käyttää.
Windows XP on ensimmäinen microsoft käyttöjärjestelmä, jonka ulkoasu on englannin kielisestä versiosta muutettavissa eri kielille asentamalla language pack. Tosin siitäkin pitää maksaa microsoftille. Samankaltainen toteutus on microsoftilla myös office2000:ssa. Lisätietoa XP:stä microsoftin sivuilta alkaen tuosta. http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/techinfo/planning/multilingual/default.asp
Micro$oftilta kommentoivat näin monikielisyyden lisäystä XP:hen: "How can I acquire Windows MUI? The Windows XP/2000 MUI is sold only through Volume Licensing programs such as the Microsoft Open License Program (MOLP / Open), Select, and Enterprise agreement (or with a new computer as an OEM version at customer request). It is not available through retail channels." Noiden ehtojen jälkeen ei kotipolttelu paljon omatuntoani kolottaisi, jos jostain sattuisin MUI cd3:n käsiini saamaan... Vaan enpä ole törmännyt tuohon verkossakaan.
Minulta löytyisi tuo kielipaketti, jolla ainakin olen oman XP:n muuttanut suomenkieliseksi... Ei vaan ole paikkaa mihin sen voisi laittaa.. Dracula