1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Win xp ja cr-562-b (cd asema)

Viestiketju Musiikki-CD-levyjen varmuuskopiointi -osiossa. Ketjun avasi Vena 22.03.2004.

  1. Vena

    Vena Member

    Liittynyt:
    22.03.2004
    Viestejä:
    28
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Yrittelin laittaa tällaisen cd aseman koneeseeni jotta rippaukset sujuisivat onkelmitta. Emolevy on Epox 8kta+ ,jossa on myös ISA liitäntä. Tämä cd asema ei ole IDE vaan jokin muu, koska siinä on lisäkortti jolla se liitetään ISA:aan. Koneeseen on jo asennettu 2 asemaa DVD Ja polttava. Laiteajurin olen hakenut Mikrobitin sivuilta, mutta kuinka tämän aseman saa näkyviin, vai saako ollenkaan tällä käyttiksellä ?
     
  2.  
  3. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Kyseessä on varmaan SCSI laite. ISA:n tuki esim windows XP:ssä on melko olematon. Laite voi olla myös vaikea saada toimimaan, jos siinä ei ole ISA PNP ominaisuutta. Windows ei silloin tunnista laitetta, SCSI kortin asetuksista pitää varmaan vielä säätää tuo CD asema yksittäiseksi laitteeksi.
     
  4. Vena

    Vena Member

    Liittynyt:
    22.03.2004
    Viestejä:
    28
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Nettiä aikani selailtuani tulin siihen tulokseen, jotta tämä asema (cr-562-b) ei tule toimimaan xp:ssä. Pitänee poimia kotipuolesta vanha "pentti" kainaloon ja koettaa asentaa se kotiverkkoon kiinni. Pääsee sitten kokeilemaan joko se Didon levyn rippaus onnistuu, ei sillä että minä sitä p...... itse kuuntelisin. Clone cd teki siitä kyllä kotisoittimessa toimivan version, mutta se levy ei sitten pyöri tietokoneessa. Alkohol20% teki vastaavasti kummassakin laitteessa toimivan levyn ilmoittaen kuitenkin loppusuoralla että poltto ei onnistunut? On se tämä elämä joskus vaikeeta yhen keleen levyn takia :)
     

Jaa tämä sivu