Win XP ei käynnisty

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi Konettaja 17.04.2010.

Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.
  1. Konettaja

Konettaja Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hei!
    Itse kun en enää pääse pidemmälle enkä suoraan ongelmaani vastausta tältä palstalta
    löytänyt, niin toivoisin muiden apua. Minulla on nelisen vuotta vanha Fujitsun Scaleo-P
    pöytäkone AMD prosessorilla ja käyttiksenä pyörii edelleen vanha XP homeE. Eräänä aamuna kone ei suostunut enää käynnistymään, eli Fujitsun logo tulee näytölle, sen
    jälkeen musta ruutu jonka yläreunassa vilkahtaa pari kertaa kursori ja siihen sitten
    jäädään. Eli windows ei yritäkään käynnistyä.

Noh, kokeilin kaikilla koneen mukana tulleilla windowsin korjausrompuilla sun muilla,
    niiltä käynnistyy mutta sen pidemmälle ei pääse. DOS:in puolella (eli siis tässä windowsin korjaustyökalussa) toimii. CHKDSK:n pääsin ajamaan, se löysi pari virhettä ja korjasi ne mutta ei ongelmaa. Ajoin myös sen käynnistyslohkon uusintaohjelman, minkä nimeä en nyt tietenkään muista.

Windowsia en ole asentanut kokonaan uudestaan koska koneen mukana tullut
    ohje väittää että sen yhteydessä joutuu formatoimaan koko levyn ja en todellakaan halua
    hävittää kaikkea sen sisältöä.

Äsken heitin koneeseen vielä vanhemmasta koneestani toisen kiintolevyn jolla on myös XP
    ja yritin käynistää siltä mutta sain vastaukseksi sinistä ruutua ja kehoituksen poistaa
    asentamani kiintolevyt. Tässä uudemmassa levy on kiinni S-ATA piuhassa ja asettelin vanhempaa
    levyä ide-väylään sekä masteriksi että slaveksi ja otin jopa S-ATA levyn kokonaan pois
    käytöstä. Tulos edelleen pyöreä nolla.

Olisko jollain asioita paremmin ymmärtävällä vielä jotain vinkkiä kokeiltavaksi?
    Meinaan jos jotenkin sais itse pelastettua edes noi tiedot tuolta vanhalta kovalevyltä
    niin olis ihan hieno juttu. Siihen vielä vanhempaan koneeseen en sitä saa kiinni kun siitä
    tuo S-ATA liitäntä puuttuu.

Vastauksia kiitollisena odotellen,
    Konettaja

2.  
Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.

Jaa tämä sivu