Voisiko joku kertoa mitä tehdä! Win 98:ni on todella temperamenttista sorttia. Aloin korjailla koneen hitautta ja sainkin systeemin nopeammaksi vähän säätelemällä. Ongelma on se, että nyt toimii muuten, mutta valmiustilasta ei pääse pois kuin buuttaamalla koneen. Viimeiseksi olen asentanut uuden näytönohjaimen ja windowsin korjauspalikan sammuttamisongelmiin. En pärjää ilman valmiustilaa... Tekemällä jotakin harkitsematonta saan taatusti aikaan vielä pahempaa tuhoa.
mihin ihmeeseen tarvitset valmius tilaa?? win98:n normaali ongelma että valmius tialsta ei pääse pois...
Kone on kokoajan päällä ja haluaisin säästää sähköä ja konetta pitämällä sitä valmiustilassa välillä. Ei myöskään metelöi niin paljon, kun on sleepillä. Vai onko tämä vaan naisen logiikkaa... Aikaisemmin toimi kyllä mainiosti ja mulla on vielä mukava näppiskin sleeppikytkimellä.
Oletko kokeillu säätää sitä valmiustilan heräämistason herkkyyttä? Ja onkos siinä se sama ongelma sillonkin jos annat sen mennä itsetään valmius tilaan vai pelkästään sillon kun käytät sitä näppäimistön komentoa?
Ongelma on tähän asti ilmennyt vain silloin, kun laitan koneen itse valmiustilaan. Laite simahtaa kyllä käskystä, mutta ei herää toivottaessa. Mulla taitaa olla aika raffit säädot siihen automaattisäätöön, koska en muista, että masiina olisi juuri milloinkaan nukahtanut itsekseen.
kannattaa tarkistaa että kaikki laitteet tukevat tuota herätystä. esim joillain vanhemmilla verkkokorteille ja ajureilla on ongelmia tuon herätystilan kanssa.
Voisikohan tuo nVidian näytönohjainpäivitys aiheuttaa jäynää. Aiemminkin se on sekoittanut systeemit. Näyttäisi siltä, että juuri näyttö on pelistä pois herätellessä. Mulla on aika vanha grafiikkakortti ja olen ajatellut, että voiko nämä kaikkein uusimmat päivitystsydeemit tosiaan tukea tuota kolmisen vuotta "vanhaa rouvaa". Tuo BIOS täytyy vielä tsekata, mutta en usko,että ongelma on siinä, koska vörkki kyllä aiemmin. Tosin sain säätöhommissa systeemin kohtalaisen epävakaaksi...