1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ongelma Wi-fi verkko nopeampi koneella kun suora yhteys

Viestiketju WLAN ja lähiverkot -osiossa. Ketjun avasi Wundebar 07.10.2019.

  1. Wundebar

    Wundebar Member

    Liittynyt:
    28.10.2016
    Viestejä:
    14
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Morjens! Mistähän lie johtuu, uudelle asunnolle nyt hommasin DNA:n 400:n valokuidun, ja täällä voisi kytkeä itse tuon modeemin suoraan koneeseen. En saa ethernet kaapelilla kun noin 95-100 mbps nopeuksia, kun langattomalla vastaanottimella sen 380+ kuten kuuluukin. Mistähän tää johtuu? Olisi kiva saada langallisena toimii tää yhtä nopeasti, niin saisi tuon vastaanottimen tuosta toiseen koneeseen, joka olohuoneessa.
     
  2.  
  3. lettas

    lettas Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    03.03.2003
    Viestejä:
    4,405
    Kiitokset:
    218
    Pisteet:
    93
    Joko reitittimen portti on satamegainen (todennäköisin syy), koneen portti on satamegainen, tai piuha ei ole riittävän laadukas ja tiputtaa nopeuden sataan megaan. Cat5e tai cat6 jos lukee ethernet-kaapelissa, niin piuhan pitäisi olla tarpeeksi hyvä.
     
  4. Wundebar

    Wundebar Member

    Liittynyt:
    28.10.2016
    Viestejä:
    14
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    No ka kerpele! Kiitos nopeasta vastauksesta, mie olin viel varma että olin laittanut uuden ethernet kaapelin, mut olinkin laittanut täsmälleen samanvärisen mut vanhan, uusi oli viel modeemin paketissa :D Nyt toimii! Kiitos kiitos!
     
  5. lettas

    lettas Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    03.03.2003
    Viestejä:
    4,405
    Kiitokset:
    218
    Pisteet:
    93
    Hieno homma, aika vanha saa piuha olla että satamegaiseen tiputtaa :).
     
  6. Wundebar

    Wundebar Member

    Liittynyt:
    28.10.2016
    Viestejä:
    14
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joo, jotain varaston peruja lienee :p Just tuossa nyt orkkailin kaikki vanhat ja turhat roskiin! Mut pääasia että toimii, tää on loistava foorumi kyl jos tulee jotain tällästä vastaan. Aina on nopee vastaus ja löytyy tietoa!
     

Jaa tämä sivu