Hohhoijaa.. Olin tänään erästä konferenssiä järkkäämässä ATK-laitteistojen osalta ja sillä aikaa mun kauan kaivattu HTV:n korjaaja kävi meillä tsekkaamassa netin... Kaveri oli täällä jonkun aikaa, ilmotti pokerina vaimolle että mitään vikaa ei oo ja lupas soittaa mulle asiasta. No soittoahan ei sitten koskaan kuulunut.. Kun mä tulen himaan, nään että kyseinen kaveri on käynyt netissä testaamassa imutusnopeudet welhon sisäverkossa osoitteessa http://kuivuri.pp.htv.fi/speed josta oli nopeudeksi saanut 1013kbps ja siinä kaikki.. Auki jätettyyn komentokehotteeseen ei oltu koskettu eikä myöskään rasioita tarkistettu. Otetaan huomioon että kaveri testasi siis nopeudeksi 1013kbps sisäverkossa ja mulla on 2-meganen welho. Tämän jo olis pitäny ammattikaveria hieman hätkähdyttää että vikaa on. Mutta tämä korjaaja pitää kyseistä ihan normaalina näköjään. Testasin pingin Default Gatewaylle ja hävikki oli 8% ja mitä suuremmalla paketilla pingataan, sitä suurempi on hävikki. 1472-bitin paketilla hävikki on 48%!!! Niille jotka ei tiedä, on 1472 bittiä useimmiten sen kokoinen paketti joka maksimissaan siirtyy yhtenä kappaleena ethernetissä. Suuremmalla ei juuri kannata pingailla mitään. Testasin myös FTP-siirron (upload). Alla tulos: Transferred 1 file totalling 147 KB in 10 minutes 57 seconds (0,6 KB/s)  ei taida mun 200kbps upstream ylittyä tolla!!! Ja TÄTÄ welho kutsuu siis ihan toimivaksi yhteydeksi. Ensin heillä kestää toista viikkoa toimittaa korjaaja. Sitten korjaaja joka ilmaantuu paikalle, on peruskoululainen finninörtti joka just on avannut DOS-kirjan ja joka on umpisokea... He siis heittivät hanskat tiskiin ja tietysti haluaisivat multa kuukausimaksun. Hehheh... Tämä on kyllä ehdottomasti maailman paskinta palvelua mihin mä oon ikinä törmännyt. Aiemmin olen ollut tyytyväinen Welhoon ja heidän palveluunsa mutta nyt yht’äkkiä kaikki tuntuu olevan täysin perseestä... Onneks mulle on tulossa jo uus nettiyhteys.. ~ConXioN~
joo valitettavaahan se on. Itsellä ei ollu kyllä ongelmia minkään muun welhon kanssa(ollu liittymät 300, 525, 2m ja pro) kun pron uploadi, joka oli huonoimillaan 4kt/s eli tavallista 56k modeemia puolet hitaampi. Kyllä vitutti pelata netissä ut;a kun pingi loikki jatkuvas´ti 100-400 välillä ja ukot hyppi välillä 100 metrin loikkia Mutta eihän noita welhoja kukaan kohta hankikaan. Nostivat näköjään 2M:n 3M:ksi ja upload yllätys yllätys säilyy 200kbps:nä hinta edelleen 69+6 egee kuussa jos ei oo omaa modeemia. HTV:n ainoa kilpailuvaltti on mielestäni se että liittymän saaa heti auki. Tosin Sonerallakaan ei kestänyt kuin viikko tilauksesta kun linja oli jo auki. ja nyt niiltä tuli mukava uutinenkin. Nykyinen 2M/512kbps muuttuu marraskuun loppuun mennessä 8M/1M:ksi ja hinta pysyy samana eli siis 68 eukkuu kuussa. Tosin saunalahti taitaa tarjota vielä hieman halvemmalla, mutta taidan pysyä nyt kuitenkin Soneran listoilla. Nyt voi pikkuhiljaa alkaa puhumaan jo laajakaistasta.
Mulla Welho Pro tökki aikoinaan rajusti. Yhteys katkeili ja oli hidas. Varsinkin kun ulkoilman lämpötila vaihteli + ja - puolelta toiselle. Syynä oli mielestäni talon seinällä kulkeva vanha kaapelointi. No huoltomies tuli ja lisäsi signaalin vahvistusta. "No nyt toimii!". Öö ei toimi. Tavoitin hänet kuitenkin rapusta ennen kuin kerkesi poistua. Lisää ronklausta ja modeemi paskaksi. Ja ei muuta kuin sanomataloon jonottamaan uutta... Tässä vaiheessa nätti asiakaspalvelija tyty sai kuunnella turhautuneita vuodatuksiani. No he kuitenkin korvasivat ajasta, jolloin yhteys oli tökkinyt. Lopulta päätin yllättäen lopettaa palvelun, joka ei toimi sovitulla tavalla.
Kuulostaa erittäin tutulta, palveluntarjoajan vaihtoa myöten. Tosin meidän talo on 2 vuotta vanha, joten siellä ei kait ole vanhaa kaapelointia (toivottavasti...)