Web box

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi artic69 19.09.2002.

1. artic69

artic69 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Hommasin tässä web box modeemin dna:n sim kortilla, kyselisin onko muilla kokemuksia nopeuksista ja miten saa viritettyä nopeemmaksi.Itsellä toimii välillä ihan ok,mut esim.illalla kerkee perunat keittään,kunnes sivu aukeaa!!Oon kokeillut noita buustereita,mut jotkut tuntuu hidastavan menoa entisestään!Speed testillä paras tulos on ollut 46,8kbt/sec,mut kyllä se yleensä pyörii siellä 10-18kbt/sec.Toi suurin nopeus saatin webcelerator kiihdyttimellä,mut ei sitä voinu pitää,kun sähköpostin aukeamiseen meni sit viikko!

2.  
  3. ajs

ajs Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Otithan windowsin asetuksista kaikki suojaukset pois? Ja sinne yhteysasetuksiin pitää määritellä ns. AT-komento.. Toimii ilmankin tuota, mutta epäluotettavasti, sanoivat dna:lta teknisestä tuesta. Tuon mukaan neuvoivat:

ohjauspaneeli ->
    modeemit -> (valitse ko.modeemi)
    ominaisuudet ->
    välilehti "yhteys"
    lisäasetukset ->
    "lisäasetukset": [AT+CGDCONT=1,"IP","INTERNET"]

Kirjoita tuo hakasulkujen SISÄLLÄ oleva komento (ilman hakasulkuja) täsmälleen tuollaisena lisäasetukset-kenttään.

Toinen asia mikä GPRS-yhteyttä hidastaa on se, että ainakin vielä puhelut menevät tukiasemalla edelle, joten jos alueella paljon dna-puheluita käynnissä, niin data-yhteydelle jää kaistaa vähemmän..

4. artic69

artic69 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kiitti ajs vinkistä,toi AT-komento mulla on siellä yhteysasetuksissa!Mut voitko vielä hieman valaista mua niistä windowsin asetuksista,eli miten ne suojaukset otetaan pois.

5. ajs

ajs Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    En itekkään enää kunnolla muista, mitä kaikkea siellä oli.. Mut kaikki yhteyden salaukseen liittyvät asetukset piti ainakin raksia pois. Mulla on nyt käytössä läppäri ja Me, et katon siittä, Xp:ssä ne oli muistaakseni hieman toisin..

Puhelinverkkoyhteydet->
    Ko. yhteyden ominaisuudet->
    verkkotoiminnot välilehdeltä pois ohjelmiston pakkaus,
    Suojaus -lehdeltä kaikki rastit pois.
    Ja tarkista myös, mitä modeemia käytät. Mulla on pari kertaa vaihtanut nokian oman modeemin standarsimodeemiksi ja samalla max. yhteysnopeudeksi 9600, silloin se homma alkas tosiaan tössimään. Yhteys kun muodostuu, niin se näyttää sen pääteikkunan siellä trayssa ja nopeudeksi sen 115 200.

Nuo ainakin sieltä dna:lta neuvoivat poistamaan. Täytyy kyllä myöntää etten noin hyvää ja kärsivällistä palvelua ole aikoihin saanut kuin tuolta dna:n teknisestä tuesta :)

Itselläni on muuten Nokia 6310 ja GPRS siinä, mutta eiköhän ne samat asetukset siinäkin ole.

Jaa tämä sivu