VPN - Wikipedia Nyt kun näyttää siltä, että niin Euroopassa kuin muualla maailmassa yhä enemmän ja enemmän murretaan yksityisyyttä lastensuojelun nimissä. Niin hyvä pohtia näitäkin. Britannian ikärajalaki tuli voimaan, VPN-käyttö kasvoi huomattavasti | Afterdawn Euroopan komissio esitteli ensimmäisen version iänvarmistussovelluksesta, joka Suomessakin otetaan käyttöön tänä vuonna | Afterdawn Australia aikoo kieltää Youtuben käytön alle 16-vuotiailta lapsilta | Yle Jos täällä on vielä käyttäjiä joilla on kokemuksia VPN:n käytöstä. Ilmaisten tai maksullisten. Kuinka hyvin toimii, hidastaako yhteyttä ja mitä nyt tuleekaan mieleen. Suosituksia hyviä ja huonoja puolia. Onko kokemusta muista palveluista ja sovelluksista: Esimerkiksi Tor-selain, Cloudflare WARP, WireGuard, Web Proxy?
Norton VPN ei käytössä Norton VPN on käytössä Ei hidasta merkittävästi, eikä mitään negatiivisia kokemuksia. Edit: Jotakin sivustoja on tullut vastaan, jotka eivät suostu toiminaan VPN:llä. Tämän suhteen eri VPN yhteyksillä saattaa olla eroja.
Ei liity varsinaisesti VPN-palveluihin, mutta pitäisikin varmaan muuttaa otsikko yksityisyydensuojaan liittyväksi. EU Reconsiders ‘Chat Control’ as Denmark Reintroduces Controversial Encryption Scanning Bill - EU Today Näin sitä murennetaan tai tässä asiaa vasta suunnitellaan, murennetaanko pala palalta yksityisyyden suojaa. Ja koska asiaa perustellaan lapsien suojelulla, harva uskaltaa vastustaa.
Liittyy kyllä otsikkoasiaan, mutta muuten olen aika tietämätön tästä asiasta, josta jostain olen lukenut. Lukemani mukaan jotkut palvelut estävät palvelunsa toiminnan VPN-yhteyttä käyttäviltä. Esimerkiksi Yle Areena muistaakseni on tällainen palvelu. Sen lukemani jutun mukaan VPN-estosta huolimatta NordVPN-nimisen toimijan yhteys toimisi tuollaisesta estosta huolimatta. Asia on minulle vieras enkä muista tarkempia yksityiskohtia. En myöskään enää muista, miltä sivustolta asiasta luin.
Siitä oli tällä foorumilla toisessa keskustelussa juttua jokunen aika sitten. Yle sanoo seuravanlaista VPN:n käytöstä. Koko artikkeli: https://yle.fi/aihe/a/20-10004668