VPL-HS50 ongelma

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi puppe_b 17.12.2005.

1. puppe_b

puppe_b Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Olen käyttänyt kyseistä projektoria 750 tuntia ja lamppu on alkanut himmentyä viimeisen 10 käyttö tunnin aikana huomattavasti. Olen yrittäny säätää projektorin kautta kuvaa paremmaksi, mutta en millään pääse alkuperäisen kuvan tasolle (esim. 700h käytetyn tasolle). Myöskään dvd soittimesta muutetut säädöt eivät vaikuta paljoakaan. Putsasin myös tuulettimen pölynsuodattimen (joka pitää vaihtaa 1000h välein). Valmistaja on lähteestä riippuen luvannut 2000-3000 tunnin lamppuaikaa, eli kauas jäädään. Lampulla on vain 300h takuu joten siitäkään ei ole hyötyä. Onko mahdollista saada hyvitystä sonylta huonosta lampusta jos ostaa uuden[bold]?[/bold]
    -Lamppua on käytetty normaali asetuksilla, eli en ole vähentänyt sen elinikää omilla säädöillä.

2.  
  3. kumipuu

kumipuu Guest

kuluttajasuojalain mukaan saa mutta vain jos kykenee todistamaan asian oikeellisuuden. jos tuotteen luvataan kestävän tietyn ajan, niin sen on myös kestettävä. googlesta voit löytää lisää vastauksia kirjoittamalla KULUTTAJASUOJALAKI

4. puppe_b

puppe_b Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tapahtui uusi käänne:
    Videotykin lamppu räjähti 750h käytön jälkeen!! Olin juuri vuokrannut dvd:n ja käynnistin projektorin normaalisti ja 15 sekunnin kuluttua siita kuului POKS. Se siitä leffasta ja uusi lamppu tulee maksamaan 300-400€. Paska juttu.
    niinpä. Täytyypä käydä katsomassa tuo kuluttajasuojalaki, jos Sony ei vastaa lähettämääni sähköpostiin.

EDIT: Sonyltä vastattiin että "se 2000 tuntia on vain [bold]arvioitu[/bold] käyttöaika" eli 301 tunnin jälkeen takuu ei ole enää voimassa.

Viimeksi muokattu: 14.01.2006

Jaa tämä sivu