voiko kovo vaikuttaa pingiin tai fps:ään

Viestiketju PC:n pelit -osiossa. Ketjun avasi Juippi93 09.02.2008.

1. Juippi93

Juippi93 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    niin eli voiko esim kovon pyörimisnopeus tai hakunopeus vaikuttaa pingiin tai fps:ään kun mulla on vanhahko win95 kovo tässä mun kovossa ja kuten jotkut jo tietää ping on pilvissä ja fps on kaivanut tiensä helvettiin

eli voiko?

2.  
  3. SpeechMan

SpeechMan Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kyllä voi ja varmasti vaikuttaakin. Se taas, miten paljon vaikuttaa, riippuu muun koneen kokoonpanosta ja siitä miten paljon kiintolevyä rasitetaan.
    Mutta periaatteessa, pelit käyttää aina osan vaatimastaan muistimäärästään swap filenä, eli kiintolevyltä, mitä hitaampi kiintolevy, sitä kauemmin näiden tietojen haku ja kirjoitus kestää.
    Sama juttu pingin kanssa, ainakin osa paketeista luetaan kiintolevyltä ennen lähetystä ja kirjoitetaan kiintolevylle vastaanoton jälkeen.

4. deleted-user

deleted-user Guest

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Eikös tämä riipu siitä kuinka paljon on (keskus)muistia käytettävissä? Jos muistia on liian vähän, tulee väliaikaisesti käyttöön kovalevyn massamuisti. Tosin voin olla väärässä, mutta näin minä sen hahmottaisin.

5. SpeechMan

SpeechMan Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Keskusmuistin ja paged muistin suhde riippuu siitä, paljon keskusmuistia on, mutta pieni osa (se minkä ohjelma määrittelee harvemmin käytettäväksi), menee aina pagefileen. Tilanteen voi tarkistaa (XP:ssä) menemällä task managerin processes välilehteed ja laittamalla View valikosta select columnsista Virtual Memory Size kohdan näkyviin.

6. deleted-user

deleted-user Guest

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Kiitos selvennyksestä. :) Taas on salolaispoika paria virkettä viisahampi.

Jaa tämä sivu