1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Voiko digiboxi heiluttaa TV:n kuvakokoa

Viestiketju Keskustelua antenniverkon digibokseista -osiossa. Ketjun avasi escelinen 13.02.2007.

  1. escelinen

    escelinen Member

    Liittynyt:
    25.10.2005
    Viestejä:
    36
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mulla on Maximum T801 CX digiboxi kytkettynä SCARTilla Samsungin 32" LCD -telkkariin. Varsinkin MTV3 (saattaa olla muitakin kanavia) zoomaa yhtäkkiä kuvan näytölle ja palauttaa hetken päästä takaisin. TV:n näyttötila on kokeiltu sekä Automaattinen leveys, että kiinteä 16:9 ja digiboxista aina kiinteä 16:9 mutta ei tuolla TV-asetuksella ole vaikutusta. Mielestäni YLEn lähetykset eivät ole tuota aiheuttaneet. DVD-elokuvat eivät aiheuta koskaan, joten olen melko varma, että digiboxi on aiheuttajana. Siinä on viimeisin softapäivitys ja ajoin siihen vielä tehdasasetukset, mutta silti välillä kuva "zoomautuu" hetkeksi. Olen pannut merkille, että kun TV-kuvaan tulee alalaitaan niitä inforaitoja, eli äänestä tätä, soita tähän numeroon jne. niin se olisi silloin herkemmällä zoomautumaan.
    Oletteko törmänneet vastaavaan ja saako sille mitään ?
     
  2.  
  3. Pyhimys

    Pyhimys Regular member

    Liittynyt:
    13.08.2001
    Viestejä:
    891
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ettei telkkarissas olis päällä semmonen automaattiominaisuus, mikä leikkaa mustat palkit pois. Ja kun palkeille tulee jotain muuta, zoomaa telkkari kuvan kauemmas.

    Panasonicilla ainakin on tämän tyyppinen ominaisuus valittavissa.
     
  4. escelinen

    escelinen Member

    Liittynyt:
    25.10.2005
    Viestejä:
    36
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ei ole sellaista valintaa. Ainoastaan automaattinen leveys, 16:9 tai 4:3. Pitänee kokeilla toisella digiboxilla ja pelkällä analogisella ...
     

Jaa tämä sivu