Hei, Rippasin leffan DVD Decrypterillä ja muutin sen poltettavaan muotoon DVD2DVDR-ohjelmalla. En tyhmyyksissäni laittanut ohjelmaa tekemään image-tiedostoa. Haluaisin tietää, että onko tekstitys kunnossa ennen kuin poltan leffan dvd:lle. BSPlayer:llä (1.0) katsoin vobia mutta se ei tunnistanut tekstityksiä. Windows Media Player (versio 8.0) ei taas tunnistanut vobia. DVDShrinkin preview-ruudussakaan ei näy tekstityksiä, vaikka niiden pitäisi olla asetettu automaattisesti alkamaan heti kun leffa vain alkaa dvd-soittimessa pyörimään. Foorumitekstejä luettuani käsitin, että vobeja ilmeisesti pystyy katsomaan useallakin ohjelmalla mutta pystyykö jollain ohjelmalla simuloimaan jotenkin miltä vobit + ifot + bupit näyttävät yhdessä?
Millähän ohjelmalla sen ifon saisi avattua? Ei ainakaan nuo minun ohjelmat tunnista kyseistä tiedostomuotoa. Haluaisin siis vain tarkistaa, että lähteekö tekstitys rullaamaan leffassa automaattisesti elokuvan alettua. En haluaisi polttaa leffaa dvd:lle mikäli siinä pitää erikseen asettaa tekstitys.
Mulla on powerdvd koneella. Sillä on helppo kattoo toimiiko ne vobit. Eli avaa se hakemisto missä on: video_ts.ifo
Ööh... niin no toimiihan ne vobit mutta tekstitystä lähinnä haen. Pitäiskö tämän Powerdvd:n näyttää myös tekstitys automaattisesti, jos laitan vobin pyörimään? Mulla ei näy tekstitystä, vaikka sen pitäisi olla oletuksena.
Vuorokauden pähkimisen jälkeen löysin ratkaisun. Tässä ratkaisu ongelmaan: WinDVD-ohjelma - open DVD from folder (toiminto jota en PowerDVD:stä löytänyt vaikka kolusin kaikki nurkat) - valitse video_ts -kansio, open ja voila! tekstitykset tulevat näkyviin.