Ennen filmin pyörimään pistämistä ja "Use a subtitles file" ruudun ruksattuasi avaa "advanced settings". Kohdasta "relative font size" valitse Large tai Larger. - Sitten kun filmi jo pyörii niin (tietääkseni) fonttikoon muuttaminen ei enää onnistu jos tätä tarkoitit.
Sama versio munullakin nyt mutta ei siinä uutta. Avaa VLC - File - use a subtitles file jne. Onnistuiko ja jos ei, nin mitä tulee teen kun aloitat?
Siis tota, nyt ei mene minulla jakeluun, file valikko löytyy mutta siitä eteenpäin ei. Minulla on siis audio_ts ja video_ts kansiot josta käynnistän videopätkän. File => open directory => Pitäisikö filu muuttaa toiseen muotoon ja siittä heräsikin uusi kysymys, mitenkä helposti saa muutettua vaiks *mpg muotoon? Tämän jälkeenhän toisto-ohjelma esim. bsplayer toistaa videon ja sitä kautta pystyy helpommin muuttamaan fontin kokoa..
Emmä kyllä tuosta kohden fonttikoon säätöä löydä. - Pulma onkin näköjään siinä, että minä olen puhunut koko ajan .avi tiedostojen katsomisesta ja sinä video_ts kansiosta. Tilanteessasi homma hoituu siten, ettet teekään avausta open directory-kohdasta vaan aloitat avaamisen open file - browse ja klikkaa auki kyseinen video_ts kansio - pyyhkäise kaikki sen sisältö kerralla open-lokeroon. Sitten avaat subtitles omaan lokeroonsa ja tässä yhteydessä advanced-lokerosta tekstikoon määritys. Nyt pitäisi toimia. P.S. Jos tekstit on alunperin vob-tiedostoissa "kiinni" (esim levyltä ripattuna) niin koon muuttaminen ei tietääkseni onnistu, toimii vain irtoteksteissä.