Windows Firewall Properties kohdan alta Outbound connections kohdasta Stateen Block (suomeksi en osaa sanoa noita kohtia).
Riittääkö tuo vistan oma palomuuri pelkästään?Arveluttaa vain ko xp oma palomuuri ei ole ainakaan mistään kotoisin
Itse olen ollut kohtsuht tyytyväinen tuohon Vistan palomuuriin, mutta tietenkin voihan sitä aina asentaa toisen jos ei luota. Itse olen käyttänyt Windowsin palomuuria 3 vuotta + sitten erillistä ulkoista palomuuria ja eipä ole hyökkäyksiä yltänyt ainakaan näkyvästi koneelle. Suosittelen käytettäväksi muutenkin kovo palomuuria aina, koska jos softa muuri kaatuu niin voihan nakki, taas kun kovo palomuurikaatuu niin nettiliikennekkin yleensä jumii sitten. Ellei käytössä ole joku rieska palomuuri.
Mainiosti riittää pelkkä vistan palomuurikin. Itse olen ollut pelkästään vistan muurin takana jo 2 kuukautta ilman ongelmia.
ulospäin menevän liikenteen blokkaus onnistuu näin: control panel--> administrative tools--> windows firewall with advanced security avautuvasta ikkunasta keskimmäiseltä palstalta löytyy linkki "windows firewall properties", siitä aukeaa ikkuna josta outbound connections saa blokattua Edit: en kyllä tajua että jos microsoft hehkuttaa uutta ja paranneltua palomuuria niin miksi sen pitää olla oletuksena just samanlainen ku xp:ssäkin
Tämä Home Premium vaikuttaa vähän erilaiselta; Julkisen ja yksityisen valintaa voi vaihdella Verkko- ja jakamiskeskuksesta. Tuota jippii12:en mainitsemasta valikosta löytyy kolme aluetta: Julkinen, Yksityinen ja Toimialue. Ja sitten, kun estää lähtevät yhteydet päällä olevalla alueella, niin ne estyvätkin sitten kokonaan kaikilta palveluilta. Apua ei tarjoa edes ohjelman täydet oikeudet palomuuriasetuksista. Ideoita...?