vistan palomuuri

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi teme2 14.02.2007.

1. teme2

teme2 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Mistä saa vistan palomuurin blokkaamaan myös toiseen suuntaan menevää liikennettä?

2.  
  3. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Windows Firewall Properties kohdan alta Outbound connections kohdasta Stateen Block (suomeksi en osaa sanoa noita kohtia).

4. Masentaja

Masentaja Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Riittääkö tuo vistan oma palomuuri pelkästään?Arveluttaa vain ko xp oma palomuuri ei ole ainakaan mistään kotoisin

5. exlex

exlex Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse olen ollut kohtsuht tyytyväinen tuohon Vistan palomuuriin, mutta tietenkin voihan sitä aina asentaa toisen jos ei luota.
    Itse olen käyttänyt Windowsin palomuuria 3 vuotta + sitten erillistä ulkoista palomuuria ja eipä ole hyökkäyksiä yltänyt ainakaan näkyvästi koneelle. Suosittelen käytettäväksi muutenkin kovo palomuuria aina, koska jos softa muuri kaatuu niin voihan nakki, taas kun kovo palomuurikaatuu niin nettiliikennekkin yleensä jumii sitten. Ellei käytössä ole joku rieska palomuuri.

6. juhha84

juhha84 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Mainiosti riittää pelkkä vistan palomuurikin. Itse olen ollut pelkästään vistan muurin takana jo 2 kuukautta ilman ongelmia.

7. S-Man

S-Man Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tuota asetusta ei taida enää löytyä tuotantoversiosta...?

8. jippii12

jippii12 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    ulospäin menevän liikenteen blokkaus onnistuu näin:
    control panel--> administrative tools--> windows firewall with advanced security
    avautuvasta ikkunasta keskimmäiseltä palstalta löytyy linkki "windows firewall properties", siitä aukeaa ikkuna josta outbound connections saa blokattua

Edit: en kyllä tajua että jos microsoft hehkuttaa uutta ja paranneltua palomuuria niin miksi sen pitää olla oletuksena just samanlainen ku xp:ssäkin

Viimeksi muokattu: 19.02.2007
  9. S-Man

S-Man Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tämä Home Premium vaikuttaa vähän erilaiselta; Julkisen ja yksityisen valintaa voi vaihdella Verkko- ja jakamiskeskuksesta. Tuota jippii12:en mainitsemasta valikosta löytyy kolme aluetta: Julkinen, Yksityinen ja Toimialue. Ja sitten, kun estää lähtevät yhteydet päällä olevalla alueella, niin ne estyvätkin sitten kokonaan kaikilta palveluilta. Apua ei tarjoa edes ohjelman täydet oikeudet palomuuriasetuksista. Ideoita...?

Viimeksi muokattu: 19.02.2007
  10. teme2

teme2 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    osaisko joku kertoa tuota suomeksi kun on suomenkielinen vista.

11. MikroMake

MikroMake Active member

Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    68

Jaa tämä sivu