Vista Premium-kone käynnistää alapalkkiin turhaan käynnistyksessä useita turhia ohjelmia. Millähän niiden käynnistymisen saisi pois päältä? Toisaalta minun pitäisi lisätä pari hyödyllistä käynnistymään itsestään, niin mitenhän se tehdään?
StarUpLitella hoituu moni turha ohjelma käynnistymästä (toki MSconfigilla myös, mutta StartUpLite sopii niillekin jotka eivät niin tiedä mitä ohjelmia voi turvallisesta poistaa). Tässä ohjeessa löydät ohjetta myös StartUpLiten käyttöön: Nopeuta konetta karsimalla turhia ohjelmia, palveluita ja ominaisuuksia
Kiitti, tutkin asiaa. Entä tuollainen hermoille ottava ongelma, että mulla kun on ulkoinen äänikorttimoduli, niin kone käynnistyessään asentaa kuitenkin joka kerta myös koneen sisäiselle äänikortille driverit? En ole BIOS Setupistakaan löytänyt kohtaa, mistä voisi sisäisen äänipiirin kytkeä kokonaan pois käytöstä. Samoin, mulla on Bluetooth-vastaanotin koneessa myös. Myös sille Vista alussa turhaan asentelee äänisoftia. Silloin kun on useampia äänilaitteita kytketty laitteeseen, niin vaan yksi saa olla päällä, jotta äänet toimisi.