Vista vaikos XP

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Dura 05.07.2008.

1. Dura

Dura Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Olen uutta konetta juuri ostamassa ja olisi päätöksen aika, ostanko Windows Vistan vai XPn. Itse olen ajatellut vistaa koska pelailen vähän vanhempia pelejä, esim CS, CSS, BF2, Silkroad Online. Tämmöstä vähän vanhempaa.

Muuten kyllä vistan varmaan ostaisin mutta olen kuullut siitä niin paljon huonoa että vähän alkanut epäilyttää..

2.  
  3. logipro

logipro Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Kyllä kuules kannattaa se vista ottaa tai sit siirtää koneen ostoa kunnes windows 7 tulee. xpeetä ei kannata enää ottaa koska ilkeä Bill gates (tai kuka se nykynen johtaja on) katkasee joskus pari vuoden sisäl päivitykset siihen.vista on turvallisempi tukee enemmän juttuja näyttää hienommalta ajureita saa jo kaikkiin laitteisiin mitä kaupassa myydään. ja 64.bittisyys on parempi tietoturvan ja vakaauksen takia parempi. ja premium on paras versio siin on tarpeeks tilpehööriä :D.

4. datahead

datahead Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ei kyllä pidä paikkaansa! Windows XP:n päivitykset katkaistaan vasta vuonna 2014.

Itse laittaisin uuteen koneeseen 64-bittisen Vistan, koska 32-bittinen tukee korkeintaan 4 GB keskusmuistia ja jos haluat tulevaisuudessa lisätä sitä, niin siinä tulee raja vastaan ja lisäksi kun melkein kaikissa uusissa koneissa on 64-bittinen suoritin, jonka ominaisuuksia 32-bittinen järjestelmä ei pysty täysin hyödyntämään.

Viimeksi muokattu: 05.07.2008
  5. mr47

mr47 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Onko tosiaan näin että 64-bittinen windows olisi parempi 64-bittiselle prossulle? ja kuinka paljon tuo on parempi?

Aattelin vaan, kun mulla on kannettavasssa Turion 64 X2..

6. mrcheeky1

mrcheeky1 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Itse sanoisin että kaikkea turhaa p*skaa, mutta voi asian noinkin ilmaista.
    Eipä se paljoa siihen prossuun vaikuta, todella harvassa sovellukset jotka toimisivat 64-bittisenä. Enemmän se vaikuttaa siten että voi saada enemmän keskusmuistia käyttöön.

7. pclekuri

pclekuri Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Xp itse vaihdoin juuri xp takaisin ja pelit toimii paljon paremmin.

8. logipro

logipro Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    xp ei tue DX 10 ja vista on turvallisempi ja enemmän ominaisuuksia.

Jaa tämä sivu