Vista sidottu emolevyyn?

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi alakoo 22.11.2008.

1. alakoo

alakoo Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Pistinpäs tämän threadin nyt tälle alueelle, kun ei ehkä suoraan windows-ongelmiin istu.

Eli käytössä on tällä hetkellä compaqin pakettikone, mutta hinku olisi kasata jokin järkevä kokoonpano. Käyttiksenä siis vista home premium 32bit. Käyttishän tuli siis esiasennettua, recovery diskit tein itse.
    Miten tuon vistan sitten saisin ongelmitta uuteen koneeseen? Kuulin, että pakettikoneissa käyttiksen toimivuus olisi jotenkin emolevyyn sidottu.
    Entä käyvätkö nämä recovery diskit sitten asennusmediasta uuteen koneeseen?
    Jos eivät, niin onko mahdollista vaikkapa soittaa tuotetukeen, ja väittää vanhan emolevyn rikkoutuneen? Entäpä jos hankkii "lähes laillisen" käyttiksen vaikka piraattipoukamasta, ja käyttää aitoa ja maksettua product keytä joka minulla jo on?

Asia on minulle aivan pimennossa, enkä googlesta tahi mikkisoftan sivuilta löytänyt selkeää vastausta, jospa täällä joku tietäisi paremmin.

2.  
  3. teme565

teme565 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Noissa recoverylevyissä on usein mukana ajurit siihen koneeseen, mitä varten recovery on alunperin tehty. Hommaa jostakin vistan asennusDVD ja käytä sitä Compaqin mukana tullutta cd-avainta.

Jaa tämä sivu